AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.097

Får ej igång min navi

Fy
54
Fyris
530i -01
Har köpt en 530i -01 från Italien med vad jag förstår hela rasket inmonterat, tv fungerar osv.Mitt problem är att jag inte ens får upp navigation på skärmen när jag går in på menyn. Bak i bilen sitter navigationsutrustning där det vid köp satt en Italiensk skiva i.

SF
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Måste vara något knas med själva navienheten. Om navin inte fungerar eller inte är ansluten så kommer alternativet inte upp på monitorn. Fungerar den elektriskt? Går det att stoppa in en skiva i den? Lyser lampan på navins framsida? Har den någonsin fungerat i din ägo?
Fy
54
Fyris
530i -01
Stout !! Tack för svar. Jag tog hem bilen från munchen för 3 veckor sedan och antar att en italiensk cd inte funkar där, fick inte upp navi på menyn där heller.Det går fint att sätta in scandinavisk cd men den kan komma ut efter några minuter och mata in igen av sig själv och hålla på lite så. Lampan på navins framsida lyser. På menyn finns "code" och jag undrar om det har något med navi att göra, har inte hittat någon lämplig kod än.
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Vet du vilken navienhetsversion du har? Om det är en vit plastspringa är det MK2 och är den helt svart så är det MK3.

Om den spottar ut skivan så gissar jag på att ett motstånd är bränt men behöver inte vara det. referarar till Länk och är du händig så kostar det inte många kronor att fixa det.
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Å andra sidan så visades den inte alls på displayn. Titta så att kablar är anslutna och inte glappar i själva navienheten. Men att den spottar ut skivan kan vara ett annat fel än att den inte visas.
Fy
54
Fyris
530i -01
Stout !! Återigen tack för fina tips. Det verkar vara en MK3. Om du tar ut din cd från din navi får du då upp navi eller gps på din skärm eller om du sätter i en från ett annat land, jag menar måste allt stämma perfekt för att jag ska få upp navi som ett val på min skärm?

SF
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Har du ingen CD i navienheten så får du antingen upp "No CD" eller att GPS är gråad i huvudmenyn. Om du inte har någon rad alls för GPS så har du något fel någonstans. Troligtvis i själva Navienheten eller kontakt/kabelfel.

Om du går in under Set i huvudmenyn, har du då textr uppe i högra hörnet liknande SW 3 - 1/40?

Ytterligare en Länk som behandlar problem liknande ditt.
Fy
54
Fyris
530i -01
Stout !! Tack än en gång för dina tips och länkar. Ursäkta min långsamma kommunikation. Var på BMW idag för kombiinstrumentbyte och bad tecknikern kasta ett öga på navin.Han konstaterade att det var något fel på navin, dock ej mer detaljerat än så. Efter att ikväll läst igenom dina inlägg och länkar känns det som att det finns en chans att även jag har ett bränt motstånd. Har navin brevid mig nu och öppnat den (dock bara över och under som man knäpper av med skruvmejsel). Bör jag kunna se det aktuella motståndet nu eller ska jag skruva isär navin lite mer?Uppe i högra hörnet har jag ej något liknande SW 3 - 1/40

SF
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Det jag skulle vilja föreslå är att testa om navigatorn fungerar självständigt, alltså utan videomodulen.
Genom att ansluta den blå kontakten från videomodulen till navitgatorns uttag istället.
Då vet man till 100% att det är navigatorn det är fel på... bra att testa innan du börjar löda och så... ;-)

MEN om navigatorn fungerar som den ska, så kan det vara videomodulen det är något fel på.
Och en ny videomodul är mycket billigare än en ny MkIII.

/Hammar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.