AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
850

Lite frågor om import i tyskland

Går i tankarna att importera en 318 touring 91-94 ifrån Tyskland
har kikat lite på www.mobile.de men den vanliga frågan blir väl följande, hur seriös är bilen? hur seriös är den handlaren som ska sälja bilen? är den fifflad och krockad?

Är beredd att betala för att få en fin bil och vill inte åka ner och hämta något som brakar ihop på hemvägen så att säga...

Ni som har hämtat hem bilar kan väl berätta lite erfarenheter om hur det gick och vart ni handlade... Vad kan ni rekomendera för handlare osv och finns det seriösare sidor än mobile.de eller är denna ganska bra trots allt?

Jag pratar så gott som ingen tyska men in princip flytande engelska vilket jag antar att flesta inte gör i tyskland...

Well... Berätta lite om hur ni har gjort och hur det har gått...

Mvh
Varför importera en E30? Den kostar väl inte mer än 15000 här hemma?
Finns inga fina kombibilar här:P
ni
11
nikgru
750iL, -95
528i Touring, -97
Akta dig för E30 - avgasrening, sidoblinkers etc. Hur mycket pengar vill du lägga? Var nere förra veckan o höll på att köpa en 318i -96 Touring med massor av utrustning, bl a delskinn, hur fräsch som helst, två ägare, 16000 mil, kostade 5500 Euro, vilket nog gick att pruta npgra hundralappar.

Mobile är störst! Bra eller dåligt? Omöjligt att säga. Bra och dåliga handlare finns överallt - även på bilweb.se!

Åk ner och kolla, men ring först och be om en utförlig beskrivning via fax eller mail - kopia på servicebok t ex är bra. Mina erfarenheter säger dessvärre att handlare i Tyskland med utländsk bakgrund ofta inte varit lika nogräknade. Inga fördomar nu, men så har det varit.

NG
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
nikgru: Varför ska man akta sig för E30? "Avgasrening, sidoblinkers etc."?

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.