|
|
|
|---|---|
|
Kupèfläkten i min 523iAT har fått spader,den går upp i fullvarv ock därefter ställer den om luftflödena, efter ca 60 sec går den tillbaka till normalt läge.det här håller den på med av och till helt omotiverat.Digital klima. Är det "Gremlins"i kliman? | |
|
Det finns otaliga trådar om detta problem på detta eminenta forum, sök. Vill du inte söka byt motståndet, ett vanligt BMW problem och du blir inte ruinerad om du låter BMW göra det. vänligen Tommy NoFear |
|
| E39an har väl inge fläktmotstånd tycker jag mig läst flera gånger här på forumet. Min kupéfläkt har också haft spader, den lade av helt plötsligt och började fungera igen efter en stund. Så höll den på ett tag. Bytte effektsteget så var problemet löst. ca 800kr, 11-1200kr totalt med arbete. | |
Helga |
Samma problem här. Gick bara ibland 10-15 sek. Bytade fläktmotståndet på min E39. Kostnad 900 kr. inkl arbete. MVH Helgas man från västkusten. |
|
Tackar så mycket alla BMW vänner. //Micke |
|
|
har samma probs i min E46:a ska byta motståndet/effektsteget till helgen... kostade knappt 700 pix. Diesel-räsern |
|
|
Hade också problem med min men var inte säker på om det var fläktmotståndet eller inte. Åkte till BMW Gävle och pratade med dem och fick låna ett motstånd för att gå ut och se om det verkligen var det, inte så roligt att köpa något för 750:- för att sedan ha kvar samma fel. Men det visade sig att det var det så det var bara att gå tillbaka in och betala. Kanon service på BMW i Gävle, tack för det. Inte alls svårt att göra själv, ska finnas en beskriving under gör det själv. Ha det gött å kör gött!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.