|
|
|
|---|---|
|
Har införskaffat en 325im från -89 som jag ska bygga om lite för att ha som banåkningsbil. Har inte mycket erfarenhet från E30:n så jag har några funderingar. 1. Är det "vinande" ljudet någonstans i drivlinan normalt eller ? Ljudet är tydligast i låga hastigheter och uppkommer tydligast när man gasar försiktigt, försvinner när man släpper gasen. 2. Går det att förbättra styrningen, som jag tycker känns fladdrig och odirekt ( är van vid min M3 E36....) 3. Bilen har en 272 graders kam och är chipad, tomgången ligger på ca. 1400 varv, kan detta ha ett samband, och vad gör man åt detta ?? I bilen sitter sportstolar i mycket bra skick, vad tror ni man kan begära för dessa ?? | |
|
det vinande ljudet är standard på e30n, kommer ifrån drivklumpen där bak har jag för mig så du är inte helt ute å cyklar! men som sagt, det är standard på e30 :) |
|
|
1. vinandet är standard på e30 precis som immer skriver! 2. har du styrservo? tycker att styrningen blir bättre utan servo, känns mer precis! 3. tomgången skall inte påverkas så mycket tycker jag..du kan ha luftläckage, gummibälgen mellan luftmängdsmätare och insug är en vanlig felkälla, den blir torr och spricker! spruta med startgas för att kolla om du har sprickor. Tomgångsmotorn kan också hänga sig och sluta fungera som den ska, skall tydligen gå att ta ner och rengöra denna, har dock inte själv testat.. MVH Johan K |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.