AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
831

3:e Bromljuse ur funktion (touring e46).

so
73
sonny
328 -00 Touring
Hej!

Märkte häromdagen att det 3'e bromsljuset fungerar inte (men de 2 vanliga fungerar bra). Får ingen indikation på instrumentpanelen att något skulle vara sönder.
Något ni andra har varit med om? Vad kan det vara? Vanligt fel?

Tacksam för svar.

/S
dw
119
dwedin
318i Touring -00
Finns väl egentligen två anledningar till att den lampan slutar fungera...

1. Lampan är trasig.
2. Kablen har gått av där den löper mellan karossen och bakluckan, ett vanligt problem på touring tyvärr.

Enklast är väl att demontera innerplatsen på glasluckan och därifrån sean demontera hela den vinge som bromsljuset sitter i för att mäta upp om du får ström fram till lampan, får du strömmen ända fram så är det troligen lampan annars gäller nog alt. 2!

Lycka till!
Kommer det ström fram kan det vara lampan, men det kan även vara sockeln som lampan sitter i. Dock skumt att inte instrumentpanelen varnar.
kr
512
kris
E93/E90/F07/997.1S
701/999s/FZ750
Jag lider av samma symptom. Har inte felsökt ännu. Skall kolla om jag hittar ngt, isåfall skriver jag här. Du kan väl göra samma om du hinner före...
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Hade samma probs på min när jag köpte den men förra ägaren bytte den åt mig och dem bytte hela bromsljuset, så nu har jag -02 vita bromsljus ist för det röda...
Tror det var något med ett kretskort som var havererat... ska se om jag hittar något pris på det...

Diesel-räsern
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Här hittade jag pris på ljuset... Länk

Diesel-räsern
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.