|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som kommit fram till om det går att plocka ut insaterna ur köpta mörka bakljusen så dom blir helt gråa/vita? Såna här menar jag Länk --------------------- Den Svarte: Länk /Chrille | |
|
fel fel fel.... 88- och uppåt menar jag ju förstås... Ska nog ta det lungt me ölandet nu :) --------------------- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
|
Min polare har sådana (köpta från www.nfs.nu) han har tagit ur insatsen. Min bil: Länk /Daniel |
|
|
Allå.. snygga bilar!! Chrille, e din bil importerad?? ___Piff___ |
|
|
Även på dom röda då eller??? i så fall kräver jag bilder :) Pirrelli86: Jepp.. min är importerad. --------------------- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
|
Han hade sådanna som du länka till. Träffar han inte så ofta pga. att han gör lumpen tyvärr. Min bil: Länk /Daniel |
|
|
Jag har tagit bort de orangea insatserna i mina bakljus. Så här ser det ut. Efter och förebild: Länk Monterat på bilen: Länk Mvh David |
|
|
Jag gjorde ju det för läängesedan på min numer sålda 320iK -88:a, alltså tog ur den orangea insatsen. De andra röda insatserna går lika bra att ta ur på samma sätt. Ovanför och nedanför själva backljuset är det ju svarta fält som du ser på David N;s bild, där kan du ju lägga i typ alufolie eller något annat bra som blänker, så vips har du grå/vita bakljus. Tips, använd en Dremel Multi att skära upp "kopparna" bakom själva glaset så du kommer in till själva insatserna och limma ihop grejerna efteråt med en limpistol, det gjorde iaf jag... /R Gustavsson |
|
|
Är inte det lite farligt... Känns surt att börja skära i de nya lyserna :( David: Jäkligt läckert... Gjorde du som wicked? Är det ingen som har tagit ut de röda också så jag kan se hur det ser ut då? --------------------- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
|
deejaywasp; Var jävligt försiktig bara när du knackar hål i själva insatsen så du inte knackar igenom det yttre glaset, då kan du börja snacka om surt=) Det är bara att börja skära och se glad ut, limningen efteråt syns ju inte utifrån och inifrån har du väl en såndär finfin kåpa du skruvar dit för att skydda kablaget va? /R Gustavsson |
|
pob |
Tjenis, jo det sitter en kåpa bakom.... /Pontus Bergström (OO=00=OO) Länk |
|
Tack! =) Jag borrade försiktigt ett litet hål i den oranga insatsen från baksidan. Sen knackade jag sönder den med hjälp av en syl och en hammare. Det är ju en distans mellan insatsen och själva lampglaset på ca 2 cm. Så det är inte så svårt om man är försiktig. Det gäller att inte ha för brottom. För det är lite pilligt att få bort allt det oranga. Håller med om att det kändes lite farligt att börja pilla med nya lysen sådär! =) Men jag tycker resultatet blev mycket bra! Mvh David |
|
|
Alltså behöver man inte skära sönder baksidan på lyktorna för att få ut det oranga... Skulle det även gå att göra på det röda tror ni? --------------------- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
|
Nej det behöver du inte göra! Jag "sprackte" det orangea och plockade ut bit för bit genom hålet där glödlampan ska sitta. Det bör inte vara några problem att göra på dom röda heller tycker jag! David |
|
|
Fungerar nog fasen bättre att göra som David N säger än mitt förslag men då är kruxet att man ska få bitarna såpass små att dom går ut genom det lilla hålet... Äh, nånting ska man väl göra under vintern=) |
|
|
Japp tack för hjälpen... Har jag hela vintern på mig ju.. Ett hugg om dan så borde det vara klart till Mars/April --------------------- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
| hehe! Jaa det var lite pilligt att få bitarna tillräckligt små! :) Men börjar du nu borde du som sagt hinna klart till våren! ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.