AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
744

Europolitan sim kort och BMW telefon

Disan
Till mitt problem: Har bytt abonnemang från telia till europolitan(dumt gjort skall det visa sig). Beställde ett tvillingkort till telefonen i bilen, fungerade inte tog sedan kontakt med Kundtjänst som skickade ett nytt med tanke på volten på sim kortet, detta fungerade inte heller. Ringde ytterligare en gång och då sa de att BMW och en modell av Volvo behöver helgutna kort och att de skulle skicka ett sådant, blev idag uppringd av kundtjänst som sade att de ej kunde uppbringa ett sådant kort och att de ej kan hjälpa mig!!!!!

Det lustiga är att jag testat både med kontantkort och Telia dof kort och de fungerar klockrent!!

Till min frågor:

Har någon på detta forum haft liknande problem?
Finns det någon på detta forum som har ett liggande Europolitan kort är jag mycket intresserad eller har någon annan lösning!

betriebsanleitung
jag hade samma problem,provade 100 gånger sen gav jag upp(samma för mig.Inga problem med Comviq iallafall
bm
363
bmwkungen
Mercedes E klass 2018

Hej!

Har en e39 96. Jag har Europolitan tvillingkort som fungerar perfekt. Har aldrig haft några problem med det. Har en orginal Bmw telefon. En stor variant i armstödet.

Disan
BMWkungen: Var fick du tag på ditt europolitan kort?
Är detta ett helgjutet kort? m.a.o ej ett sådant där du kan ta loss det lilla simkortet!!

St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Disan, jag hade samma som bmw-kungen i min tidigare 528:a. Ej helgjutet. Comviq som leverantör, men det spelar ingen roll, samma tillverkare av korten.
Vissa telefoner har (av nån konstig anledning) problem att läsa vissa simkort. t.ex. har nästan alla nya siemensmobiler problem med vissa teliakort. vi har fått skicka tillbaka flera såna vi sålt på jobbet.. så så kan det va'
bm
363
bmwkungen
Mercedes E klass 2018

Jag har ett vanligt kort.(där man kan ta av det lilla kortet). Har en kommpis som har en likadan fast en 98 samma telefon. Första gången han satte in kortet gick det sönder. Men han fick ett nytt från Europolitan och nu fungerar det. Be om ett nytt till så får du se om det fungerar.
Inga problem med Europolitan kort i min original BMW (Motorola). Det finns adapterkort som hyser det lilla kortet för telefoner som kräver stora kortet, kolla hos telekombutikerna.
Det där med 3V resp 5V SIM-kort och att det inte går i vissa telefoner osv stämmer nog inte riktigt.
Däremot finns (fanns?) kort som drog lite mera ström, detta var bara betydelsefullt i ficktelefoner.

FP
Disan
Tack alla för Er Hjälp!.

Fick ett mail från Peter Wahlqvist (tack än en gång Peter) som förklarade att det finns två ställen att sätta sitt simkort, ett under telefonen mellan armstöden och ett i bakluckan vid GSM enheten, den senare tar de nya korten och mycket riktigt så fungerade det direkt. Dessutom så slipper man bli av med kortet om man får inbrott, om det nu inte vet att det sitter där. Som sagt man lär så länge man lever och många finnesser finns det på BMW.

Hoppas andra kan få nytta av detta också!!!

Disan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.