AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
614

Vibrerande bromsar

Qu
17
Quill
BMW E39 530D Touring -03
Jag börjar bli less. Jag är inne på min andra uppsättning bromsar från motornord under två år nu, det ska väl vara bra grejer? Jag har renoverat oken, satt på nya skivor, nya belägg, svarvat skivorna. Det blir inte bättre. Efter ett par hundra mil så slår sig skivorna igen. Har hört att det är vanligt förekommande hos bilar med flytande ok. Har även hört att belägg av dålig kvalitet kan ge skeva skivor, limmet i beläggen löser upp sig vid värme, det bildas gaser, och det blir någon slags svetsning på skivorna. Någon som vet mer om bromsar. Just nu har jag en ny uppsättning med renoveringssatser, skivor och belägg från motornord till ett värde av c:a 3000:- på posten. Skulle vara bra att hitta felet innan jag slänger ytterligare tusenlappar i sjön. Tack på förhand.
na
32
nanko
320i-97
Jag har haft samma problem 2 gånger jag köpte bromsskivor o bromsbelägg på Mekonomen som kostade 2000kr bara fram sen blev jag less på deras dålig kvalitet på grejerna så jag gick till bmw o köpte allt orginal som kostade mej 1800kr asså biligare än på mekonomen o de bromsarna håller hittills iallafall
stefannorr
Orginal är orginal....
Qu
17
Quill
BMW E39 530D Touring -03
Okej det kan vara dalig kvalitet pa grejerna. Men om man utesluter slitagedelarnas eventuella taskiga kvalitet, finns det da nagot annat som kan orsaka att skivorna blir skeva?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.