|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 530 i e34. Tänkte dra kablarna (lågnivå och remote) fram till stereon. Någon som har erfarenhet vilken sida och var jag ska dra kablarna, t.ex vid mittkonsollen eller efter kanterna? samt var jag drar upp dem, t.ex under ratten eller vid handskfacket? Jag tänkte även på strömkabeln som går från batteriet under baksätet, bak till lådan i bagageluckan. Ska man dra genom skidluckan eller vart är det bäst? Tack på förhand. | |
|
Själv drar jag nästan alltid lågnivåkabeln i mitten av bilen. Vad gäller strömkabeln så borra ett hål i plåten på lämpligt ställe & sätt i en gummigenomföring för att skydda kabeln. Om du inte vill borra, så bör det gå att hitta nägonstans vid sidorna där övriga kablar går in. |
|
| Om du har batteriet under baksätet så är det bara lyfta på gummet som sitter bakom ruggstödet, så ser du ett jättefint hål. | |
| har dragit lågnivån under mittkonsolen-golvmattan-baksätet. nedanför skidluckan fanns ett hål för genomförning. har dragit strömmen genom hålet i torpedväggen där kupevärmarsladden går in (fick klippa upp det lite, täta med silikon) blev kanon. bmw har ju mycket tätare inredning än tex saab så det blir ju en del demonteringsarbete för att gömma sladdarna (men det är det f*n värt) MVH Johan | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.