|
|
|
|---|---|
|
Dax att byta batteriet (Bmw original 80Ah, 380A) i pärlan (520i-98 e 39). Det diskuteras mkt på forumet om högre Ah å A, ska jag hålla mig till original el annat märke med 80Ah, 380A el satsa på ett batteri med högre Ah å A, om så är fallet passar, rent fysiskt, ett större batteri i skuffen? Mvh bogcl | |
|
Om du inte har installerat en jättestereo eller liknande så finns det ingen anledning att köpa ett större batteri. Ett större batteri kräver ju även en större generator. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Stoppa i så stort batteri du får i ,ex Varta Blue Dynamic 100A/760A det är aldrig fel att ha mera ampertimmar i batteriet än vad som stor i manualen, har inget med storleken på generatorn att göra. Min 528 är originalutrustad med 90A som har samma mått som Vartas 100A som jag "kastade" dit igår. Tyvärr så minskade BMW ned antal storleken på batteri from 98 och sänkte till 80AH av någon besparningsåtgärd möjligtvis. Man kan visst få flytta en stoppklack i botten på baljan om man vill sätta i "rätt" storlek på batteri (enligt min mening). Har monterat 100A i både E46-.E39 utan problem. ///MVH Hasso Länk |
|
Hade en SAAB innan med värmare i,det bara krånglade att få start på morgonen,fick tag i den nya generationen Tudor,sedan funkade det,dom är dyra men ack så bra,det är dom med titthål i . |
|
|
bogcl: Vilket batteri du än väljer så ladda upp det minst 1 dygn med en vanlig lågströmsladdare, annars så uppnår aldrig batteriet sin fulla kapacitet! Om du inte har eller vill köpa en så fråga någon du känner, finns säkert nån som har en. Mvh |
|
|
Har ett 110Ah i min, så man har kräm så det räcker :) /Lazze Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är ju märkvärdigt att du alltid ska va värst :)) Inte ens mera kräm i batteriet får man ha, snacka om orättvisa, mera kräm både fram o bak :)) ///MVH Hasso Länk |
|
För många år sedan när jag skruvade in en massa slutsteg i en 02a så fick den lilla 35amp generator jobba hårt och batteriet på 55amp var alltid tomt då for jag till en lastbilsskrot köpte ett begagnat batteri på 155amp . Låg då i lumpen i östersund ”Burr kall stad” –37 grader när vi skulle hem efter en vecka så gissa vilken bil som startade! och vilken fick hjälpa igång alla lumparkompisar :)) Oo=[][]=oO Länk |
|
|
Hasso: ös på med lite extra tandkräm vid tandborstning ikväll, jag lovar att ta normal dos :)) fredrikb: klurig fråga de där....chansar på att det var din bil som startade :)) /Lazze Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.