|
|
|
|---|---|
|
aj, aj, aj tyck synd om mig...hämtade ut nya bmw:n för två veckor sedan och igår blev jag påkörd bakifrån. det känns grymt tungt, men jag klarade mig bra själv endast en avbiten tand. tänkte passa på att be om råd hur man bäst bevakar sina intressen att allt som skadats vid krocken åtgärdas av verkstaden. Själv är jag inte jättehemma på bilar så jag ser ju bara dom uppenbara bucklorna, bortskrapad lack och intryckt avgasrör. | |
|
Ont, de gör ont, men det går. Det gör ont en stund på natten, men inget på dan.... Vet inte hur mycket den fått, men du kan ju kika i bagaget så den inte fått en bula, lägga dig ner på alla fyra och försöka se under bilen, och kolla kofångaren så den inte fått en spricka någonstans. |
|
| Oj då, rubriken ändrades. | |
|
Trist för dig. Kolla så att inte motorfästena fått stryk och motorn åkt framåt, om avgasrörret fick en kyss. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag skulle råda dig att oroa dig mest för dig själv! Se till att dokumentera alla eventuella tendenser till nackont, huvudvärk, stelhet eller liknande via skadeanmälan och läkarjournaler! Tyvärr är det inte ovanligt att man får Whip-lash-skador även vid måttlig fart när man blir påkörd bakifrån. Ofta kan symptomen dyka upp långt senare och då kan du behöva dokumentationen som visar att det är bilolyckan som var direkt orsak till eventuella senare symptom. Om du lämnar in bilen till en auktoriserad BMW-verkstad för reparation, bör du kunna lita på att reparationerna utförs fackmannamässigt....och framförallt kan du nog räkna med ett större ansvarstagande om det visar sig att du får problem med bilen längre fram som kan härledas till reparationerna. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Måsen |
Håller med Johan, se till att få det skriftligt dokumenter, att du varit med om en krock. En bil går alltid ersätta, att du tex bara kan jobba halvtid om 10 år pga detta blir däremot omöljligt att få någon kompensation för annars. /Mattias /// Länk |
|
Vid alla olyckor där man bli påkörd bakifrån så SKALL man besöka läkaren så snart så möjligt efteråt. Du kan få problem 5 år efter krocken och måste då kunna visa läkarintyg osv. Bilen lär din aukt Bmw verkstad reparera så att den blir som den var för 2 veckor sedan. De ska inte på något sätt kunna synas att bilen blivit reparerad. Det är en viktig tumregel. Se till att de inte slarvar med omlackeringen av de utbytade delarna. De är tyvärr alldeles för vanligt idag. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.