AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.169

Ger ju bort bilen

Sida 2 av 2
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Sålde just en Audi 100 2.8 quattro. Fick vad jag gav för den för typ två år sen :) Jag prutade själv ner den en tusing då affären gick så snabbt att jag inte han byta bromsarna fram (hade delarna) Inget prut utöver det, cash i näven.

Fyrhjulsdrivet med mycket extraljus och tokfina vinterdäck verkar iaf inte vara svårsålt så här års :)

E30:n jag hade innan var också lättsåld. Skroten hostade upp 600:- och tog den direkt :D

Sex på alla fyra, roligast så!
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Visst blir man trött på folk som skambjuder och
kommer med otroliga byten..

Har min Yamaha RD 500 till salu på blocket (begärt 25 000) och nyss så var det en "tomte" här som jag hade lovat att hålla hojen åt... han hade åkt ca 10mil enkel resa och visste dessutom att
jag hade flera spekulanter på den, ända så säger han att
jag får 15 000 för hojen *suck* när jag börjar garva och och
frågar om han menar allvar så frågar han efter mitt "lägsta pris"..
Det blev ingen affär :-)

Innan han åkte så tipsade jag honom om att han nästa gång
kanske skulle kolla med säljaren om han kunde tänka sig att
ta halva det annonserade priset INNAN han åkte hemifrån..

//Jimmy

Men då är man ju inne på avdelning telefon prutning, vilket många skyr som pesten både köpare å säljare !!

Mvh Christer

"Den som har mest grejer när han dör vinner!!!"
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Jo det förstås, men det är ju skildnad om man kanske hittar
en massa fel som kostar flis att åtgärda.. Den här "spekulanten"
provkörde och tyckte att hojen gick kanon + att han tyckte att
hojen var mycket fin !! Dessutom visste han ju att jag hade flera som var intresserade...

Håller med om att tfn prutning inte är kul MEN om han hade sagt femton på tfn så hade jag ju redan då förklarat för honom att
jag inte var desperat och lika gärna kunde hålla på hojen tills våren...
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
En kille ringde mig som ville köpa 4 helrenoverade Alpina fälgar.
Priset var OK och han bad mig hålla demi typ 3 veckor. När han väl kom så visade jag kvittot från fälgfixarna + fälgarna. Trots vi kommit överens om priset etc så började fanskapet med att ta fram en sida från Autopower där nån kille i Umeå sålde samma typ av fälg 500:- billigare. Så d-a sköönt att bara be fanskapet dra och stänga dörren. "Åk till Umeå då" blev en klassiker i Helsingborg.

M3/// Mullret
En bekant blev erbjuden att käka gratis pizza ett år som delbetalning
för sin bil. Den tycker jag hitills slår allt. :-D
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
En "dyrbar" tavla blev jag erbjuden. Tack, men nej tack..

M3/// Mullret
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
När jag sålde min 520 så blev jag erbjuden 15 000 + ett par guldkedjor värda 8000 och en cykel samt 12 par gymnastikskor...
Trots att jag avvisade honom ett flertal gånger så ringde han om och om igen med nya bytesförslag...

/Christofer
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Jag fick ett mail skickat till mig häromdagen, det stod såhär: "Byte mot båt?" Hmm... Lite mer marknadsföring hade inte skadat...

Schnelle fart, Härliche fart. Länk
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Titanic kanske?

M3/// Mullret
ka
78
kanding
X5 G05 30d -19
Otroligt roligt att höra vad alla varit med om, speciellt när man känner igen sig i flera situationer! =)
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Sålde precis min endurohoj och fick förslag på diverse kontiga byten...en projektor tv + en ny tft skärm, en annan ville byta in 2st katamaraner..kan ju vara bra att ha på vintern :D
Har en 325 annonserad för ca 70 tusen.
Får ett mail av en kille. "Jag har en golf 92a, fint skit, ingen rosthög, har bytt rutor för 8000 kr" Vill du göra byte?
Jag skriver- hur mycket tänker du ge emellan.
Han svarar " Bara byta direkt, jag har bytt rutor för 8000"......

GODMORGON!?!?!

BMW-Brings more women
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.