AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.170

Ger ju bort bilen

Sida 1 av 2
Fattar inte vad det är för fel..
Detta är ett idiot inlägg som inte hör hemma här men känner bara en stor frustration över detta mail skrivade ang, bilen.
Alla som hör av sig vill ha bilen ,, men har inte pengar just nu..
Byte?
Har fått de mest underliga förslag på byte med.. .. .

Vad sägs om en Trä Snipa, Åkgräsklippare.
Båten är säkert fin,, och vi bor i bostads rätt. Så en gräsklippare behövs ju inte!

Hehe,, jaja vi får se.. vad som kommer mer!

Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

När jag skulle sälja min förra vinterbil, en Audi A3 så fick man en del sjuka förslag..... Vad sägs om en Jetski t ex! Säkert jätteroligt. Jag hade begärt 84000:- för bilen och då jag inte såg ngt större behov av en jetski så sa jag: " ja jag kan byta mot din jetski, och jag vill även ha 80000:- i mellan.... Jaha du ville byta jämnt........Ja hejdå då."
Man blir så trött.
l3
180
l3xus
323TIC -83
Jag fattar inte det där! Vet man av sig att man inte har några pengar så behöver man ju inte ens ringa på annonserna, så enkelt är det. Förstår de inte att den som säljer en bil kanske behöver pengar till ett annat bilköp inte massa byten.
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Jag förstår att du är frustrerad, men tyvärr verkar det som att seriösa köpare på såna här bilar i Sverige redan har bilen/bilarna de vill ha, över-importen från Tyskland har förstört marknaden på de flesta prestanda och lyxvagnar, kvar finns bara oseriösa intressenter med låg kunskap och dåligt med stålar.

-M5 E34 Limousine register Länk
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Uppringd av en kille som hade "dyrbar" tavla att byta med.
Tror jag skulle garva ihjäl mig.

M3/// Mullret
Skänk nu inte bort bilen i ren desperation.
Bättre att behålla eller invänta rätt köpare.
En Alpina skall inte slängas bort...

/// Olof

Länk
Har liksom redan lagt handpenning på en annan bil..
Men det blir väl o låna upp sig på ett par lappar och höja priset om det inte händer nått inom snar tid.
Det handlar inte om en så stor summa,, ville bara inte låna..
40k !!

Det är just därför bilen ska bort..
Men blir jag inte av med den innan ett bankbesök så behåller jag den..

Värre än så är det ju inte..
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Verkar faktiskt ovanligt dött att sälja bilar och inte bara bilar denna höst, har själv en 325 -92 till salu och en Kawa 250 -02 cross till salu som jag haft ute nu i flera veckor och trots att det inte är några överpriser jag begär så är det helt dött.

Har omsatt massvis med bilar, landsvägshojar o crosshojar de senaste åren och aldrig har det varit så dåligt med respons som nu, får inte ens skambud som man annars alltid brukar få, har folk inte ens råd att skambjuda lr???

Kanske beror på den höga arbetslösheten samt att folk bränt för mkt pengar på shopping o resor i sommar eftersom vädret var så dåligt? Bara att hålla ut o vänta...

Mvh Jens
BMW CS # 5080
hur mkt ska du ha för crossen JN? :)
din kärra är ju riktigt fin måste jag säga, jag förstår inte att det är så dött på marknaden. jag har länge o väl velat ha en såndär alpina som du har men jag saknar bara pengarna. ett problem till svårsålda bilar är ju den låga låneräntan som förvärrar en hel del för de som försöker sälja bilar, jag fick ju nästan betala köparen för att bli av med min 316E36 ;) i våras o ändå var den rätt fin...................

pga studier o studielån så måste jag tyvärr omprioritera men jag hade mer än gärna köpt bilen din utan att ens åka o kolla på den för jag vet att du har hållit eftert den känner jag på mig, hmmm jag får nog råna en bank ;)

___
Mvh
Patrik N.
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Jag begär 29500:- i annonsen och då har jag redan sänkt priset några lappar två ggr. Är en väldigt fin o välskött cross, en utav de billigaste 02:orna och kanske den billigaste i detta skick, har annons med bild på blocket.se och enduromx.com.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
En sak som jag tror bidrar till att folk inte vill köpa bil nu är ju att det är snart är vinter. Då vill man ju inte köra med en fin bil direkt (iaf inte på saltade väger i sthlm). Då väntar man hällre med att köpa tills snön har försvunnit. Så har jag tänkt i alla fall.
rättelse... "vägar" ist för "väger" och "hellre" ist för "hällre". Fixa så man kan redigera inlägg :)
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Crossar som är 2t är dött som fan på marknaden.. polarna som har sålt sina tävligs hojar 125cc har fått skänka bort dom tyvär! själv funderar jag på att sälja min 426;A 02:a om någon vill köpa den! är väll fel tid på året nu! men skoj på vintern med!
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
jag försökte sälja min volvo 360 glt(isbil) men alla som ringde frågade bara om isdäcken .....det kändes inte roligt....fast bilen var bara skit men den dög till sitt syfte!!!!men som tur var så var det en som ringde som behövde reservdelar så då tog han hela bilen för 4000kr...jag vart nöjd han vart nöjd!!!!

///325///
Har försökt sälja min MB ml320 sv-såld och 13000 mil fin bil och bra pris, men ändå är det helt dött. De som hör av sig verkar också bara vara konstiga människor.......

Blir nog inte någon m5 e39 iår om det skall vara så här segt :(
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Får man inte bilen såld har man satt för högt pris i förhållande till efterfrågan. Enkla spelregler för den fria marknaden.

st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Har fått en del bud på min..
Ett mail från "Robert" i Borås.
Han bjöd 25000:- och den är utannonserad för 47000:-
Samma kille bjöd 35000:- för nån månad sen.
Även bjuden 50000:- på avbetalning.
En kille ville att jag skulle komma hem till honom och visa bilen.

Automat är bekvämt
Komma hem till någon och visa bilen, visst är det en mil är det ok. Min erfarenhet är att den önskan är vanligast från människor med riktnummer 08, ungefär som att man anpassa sig så att bilen finns i deras närhet, vansinne, inte åker jag 40 mil tor för att visa upp en bil!

/Simon
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Orkar man inte åka iväg för att titta på bilen är man inte intresserad.
Jag möter gärna upp på t-banestation eller pendeltåg om personen inte har bil men sitta och åka hem till folk för att visa bilen? Aldrig!

Automat är bekvämt
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Lika kul är ju får mail med förfrågan " Ö-hh vare priset typ"
Oftast med felstavningar och vedervärdig Svenska.

M3/// Mullret
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.