AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
832

Elstolar E38

Nöjd E30 ägare
Har köpt mig en svensksåld 728 iA från 1998 och har upptäckt en nackdel med elstolarna.
Går ej att sänka ner stolarna lika lågt som i min pappas 728 iA som också är från 1998, men den är import.
Skiljer en sak till, jag har el inställbart svankstöd, det har inte han.
Skulle det vara olika underrede, på dessa.
Min kompis 728 som även den är från 1998 har samma problem, men har har ytterligare några sköna el inställningar.
Någon som vet något om detta??

I do it only for the glory.
Scheckheft
Hej
Det finns fem (nåja tre innan faceliften) olika stolar att välja mellan i E38 modellen:
Länk
Alla med olika funktioner. Kuddarna för svankstödet sitter i ryggstödet och inte underredet. Det ska inte påverka. Verkar så att din kompis har en komfort- eller konturstol.

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Nöjd E30 ägare
Hej Scheckheft.

Får ta och kolla under alla tre stolarna och se om det skilljer något som ögat kan se.

Min S-sålda -98:a har El standasrdstol med svank funktion

Kompis Import -98:a har El komfortstol 456

Pappa Import -98:a har El standarsstol utan svank funktion, och det jag inte kan förstå är att denna stol går att sänka betydligt mer än de två ovannämda.

Mvh Nöjd E30 ägare

po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
luftpumpen till svankfunktionen sitter under sittdynan. kan inte säga på rak arm om det finns mer utrymme utan den, men det skulle kunna vara så.
Nöjd E30 ägare
Hej Powertoy.
Tack, då är det förmodligen bara att leva med att inte stolen går att sänka ner lika långt som stolar utan svank, suck..

Mvh Nöjd E30 Ägare

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.