|
|
|
|---|---|
| Hade funktionen att jag kunde kalibrera min MK2 men jag hittar den inte i MK3. Kan man inte ställa in om man har olika däckdimensioner etc i MK3? | |
|
De ska nog vara så på mk3,jag har de inte heller,fast jag hade de på mk2. |
|
|
Skumt för enligt papper från BMW behöver inte MK2 kalibreras alls.Detamma gäller MK3. MK1 ska visst ha en kalibrerings funktion. Tror ni mig inte får jag leta upp PDF:en från BMW. Mvh Kristian |
|
|
javist mk1 hade jag förut den gick de kalibrera,men inte mk3.minnet |
|
|
Så var det nog ja, MKI hade det, har ju haft en sån också i min andra bil. Det var nog som så att jag inte hade det på MK2:an. Anledningen till starten av strängen är den att om jag ställer in en gata med husnummer så slår det fel med ca 20-30 meter varje gång och det borde ju rimligtvis kunna rättas till på något sätt. |
|
|
Enligt dokumentationen, så är det själv kalibrerat, men prova prova att göra detta 1.Gör bilen strömlös genom att ta bort batteriet i 15 min 2.Sätt tillbaka strömmen och ut och kör på större vägar lite hit och dit, då ska den kalibreras. Då menar jag DIGITALA vägar, inte små vägar. Då ska den kalibireras om. Annars tror jag du har nåt strul med GPS antennen. Mvh Kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.