|
|
|
|---|---|
|
Dagens upplevelse ! väghållning, prestanda,fin höstluft finns nog bara en sak som kan jämföras med detta ! Hmm !!! "F..n Z4àn är riktig gobit" "Z4 love it" | |
| ...så Z4:n är nu högst upp på din lista också ? :) | |
|
Hobbe/Kenta: Prestanda??? Väghållning jovisst men på rakorna kör jag ifrån er med dieseln!! Kunde inte låta bli... :-) /Caspar Länk |
|
|
och jag hinner inte ens se dig i bakspegeln Caspar :-) varken på rakorna eller i kurvan. körglädje är inte bara prestanda ;-0 (kunde inte låta bli heller) |
|
|
När ni ändå tjafsar, hur står sig en Z8 mot en Z3M??? någon som vet? z3mpower |
|
|
Ingen kul jämförelse... /Caspar Länk |
|
|
Fast tjafset Z4 3.0 vs Z3M är numera historia, resultaten från dagens bankörning fixar Masten snart upp i Lunda tråden.. :-) Jag log från Lunda och alla 12 milen hem... :-) :-) :-) /Caspar Länk |
|
|
z3mpower: tänk själv en M5motor i en valnötsskal på stenhåd F1 inspirerad fjädring... en M Coupe kan möjligen hålla jämna steg i 1 sekund sedan är det Z8an avgaser som man andas in. Jag tror att Black Z3 har en del historier om hur man skakar av sig en gul Gallardo ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Kan hålla med om att Z4'an är underbar att köra en solig hösthelg, nercabbad på småvägar. Jag hade en Z4 (2.5 bara iofs) hela helgen och jag kan inte annat än gratulera alla Z4 ägare till ett mycket bra bilval :) /Wille __ Bilen: Länk |
|
|
Z3c 4 ever Tror nog att Z8:an väger lite mer än Z3M. Sen undrar jag hur många som har stenhårda F1 fjädrar på sin Z8!? Jag säger inte att Z3M skulle vinna ett race, men jag tänkte att någon kanske hade en lite upplevelse att dela med sig. Z3MPOWER |
|
|
Enligt Track-Challenge Länk får vi dessa siffror det roliga för oss "vanliga enkla" människor är att på Hockenheim tappar vi bara 0,8s per varv!! M Roadster vs Z8 Manufacturer: BMW M GmbH - BMW Testing Date: 9/1997 - 8/2000 Engine: 3201 cccm, 6 Zyl , 24 V - 4941 cccm, 8 Zyl , 32 V Power: 321 PS (236 KW) @ 7400/min - 400 PS (294 KW) @ 6600/min Torque: 350 Nm @ 3250/min - 500 Nm @ 3800/min Transmission: 0 (5) - 0 (6) Weight: 1410 Kg - 1651 Kg Weight / BhP: 4,4 Kg / PS - 4,1 Kg/ PS 0 - 100 Km/h: 5,1 s - 4,8 s 0 - 200 Km/h: 19,2 s - 16,8 s 0 - 200-0 Km/h: 24,7 s - 22,1 s Top Speed: 250 Km/h * el. begrenzt - 250 Km/h * el. begrenzt 80 - 120 Km/h 4.Gear: 5,4 s - 4,7 s 100 - 0 Km/h hot: 37,1 m , 10,4 m/s - 37,5 m , 10,3 m/s Transverse Acceleration: 1 g - 1,2 g Slalom Course 36 / 110m: 124 / 117 Km/h - 127 / 128 Km/h Round Time Nuerburgring : 8.32 min - 8.18 min Round Time Hockenheim: 1.18,2 min - 1.17,4 min |
|
|
det blev ren knock out på banan.... Hur ska siffrorna på Hockenheim läsas? en minut, 17 sekunder och 2 hundradelar? är banan så kort? Richard: angående fjädringen på Z8. När den kom till USA så berodde dåliga försäljningsiffror där på just fjädringen. Jänkarna tyckete att den var alldelles för hård medans BMW vägrade kompromissa. Det var ju trotts allt en bil byggd för att spöa alla superbilar på bana. Då kom Alpina i bilden och "mjukade upp" Z8an för USA smak. För första gången i historien gjore Alpina en snällare bil än orginalet. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| Tomas: Att jänkarna tyckte att bilen var för hård säger ju ingenting... | |
|
hur var det nu med tiden på Hockenheim? hur läser man detta? är banan så kort? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Tomas: Kan bara tolka det så, antar att det inte är hela banan. Det riktigt intressanta blir om man tittar Coupen.. Det slår Z8 på den banan!!! Wow!!! /Caspar Länk |
|
|
Och varför köpta man coupen! Ju för att det är en så jäkla "Bad Ass!" Undrar just om man inte ska ta ut bilen på en kortis i dag. Z3MPOWER |
|
|
Rikard: Kan Du inte slänga in MH-GTR fronten i bilen och komma förbi?? Jag har ju inte köpt något till bilen sedan igår... Håller iofs på att disktutera med Racing Dynamics om RS 5 fälgar i dim 19"x11" och 19"x8,5"... he he Hoppas att bilen efter vinterns preppande kan hänga på eller rent av köra om en "Bad Ass" Coupe!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.