AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
813

Sunkigt jobb på min E28

Paap Reeder
Hej!

HF A-stolpe har under flera års tid sunkat ner sig ordentligt på en fläck knappt stor som en liten tändsticksask.

Nu var jag tvungen att fixa detta ty det började rinna ner vatten i tröskellådan ....Bah!!"#¤%%&/

Bort med dörren. Hugg upp cancersvulsten. Fram med Migen och så var det klart.

Felet var att nerifrån så går det förstyvningsplåtar upp i halva A-stolpen. Slutar i höjd med hålet i A-stolpen där kablaget går in i dörren.

Vindrutorna har en tendens att läcka in litet vatten i de nedre yttre hörnen varvid vatten - ofta blandat med T-sprit - rinner ner längs A-stolpens insida och just där förstyvningarna slutar finns fina spalter att starta rost på.
Så hände det på min.

Hur undvika? Lossa högtalaren. Vik undan kablaget (vet ni föresten att E28 (iaf M535 svensksåld) har fördragna kablar för eluppvärmning till backspegelglasen - kommer att fixas härnäst) och gödsla på ordentligt med ML och sedan Car just runt gummistrutten till dörrkablaget.

Nåväl ... nu är det klart.

MVH /// Paap R
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Tack för tipset, ska ta en titt på det. Även 520i-85 har fördragna kablar till värme och glasen på skroten är samma som till många andra BMW.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ul
105
Ultim8
Ledsen att göra er besviken men jag har numera bara VW Golf
Angående kablarna till uppvärmda backspeglar.
Vart slutar den andra ändan mao vart ska man ha knapparna monterade?

/Nisse
Paap Reeder
... mina kablar var "buntade" ca 10 cm under backspegelfästet d v s "långt upp i dörren".

Knapparna vet jag inget om utan jag tror att det hela är automatiskt d v s uppvärmningen är på hela tiden .... men jag är osäker.
MVH /// Paap R
Bo
369
Booya
530iA Touring -94
uppvärmingen är på konstant
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.