|
|
|
|---|---|
|
Ska snart börja bygga på mitt m535turbo-projekt… Har lite frågor kring vilka delar som funkar bra med motorn och motorrummet i fråga om utrymme och kompabilitet. Med alla de saker jag tänkt börja bygga med så är målet att få ut ca 300 hk till att börja med. Tänkte använda mig av delar från 745 E23 745 turbo och grenrör 745 intercooler och dump Funderar även på en wastegate från 745 men har hört att den inte pallar med så mycket mer än 0,5 bars laddtryck som 745:an laddar original. Tänkte trots detta börja med en sådan wastegate så byter jag upp mig senare om jag vill använda mig av högre laddtryck. Funderar även på vad jag skall använda för avgassystem. Har inte råd med de bättre grejjerna, är då ett 3” system som man sätter ihop själv att föredra, eller vad föreslår ni? Med 300 hk som mål så kommer jag inte behöva ladda så värst mycket. Hur ligger det till, vad pallar motorn med i effekt om jag ska kunna vara på den säkra sidan och slippa kompsänka? Och hur blir det med extrasprut? Det kommer jag väl inte behöva sålänge jag inte laddar mer än planerat? Någon här som turbokonverterat sin m30b34-motor med dessa specs? Vill gärna ha era tankar och erfarenheter ang. vad som behövs för att få allt att funka med dessa delar. | |
|
Hej Chrillos!! det jag kan hjälpa dej med så är att det går fint att ladda 0,8-0,9bar med modiferad orginal wastegete!!! och med modiferad menar jag att du bygger om den till sjusterbar!! Och ett avgassystem till en turbo motor behöver inte alls vara något hitech! så lite motsånd som möjligt är bäst! så 3" med fullflödes dämpare kommer att funka perfekt!! |
|
| Juha säljer kitt till 745 motorn. ger 390hk och strax under 600NM tror jag.. och det är med orginal saker.. endast modifiering utav WG | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.