AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
727

klonkljud som verkstan ej hittar...

Hej!
Jag har ett "klonkljud" ifrån någonstans vid vänsterbakhjul/upphängning, ljudet hörs tex när man kör över en vägbula och det känns som att det klonkar till på returen...(om ni förstår vad jag menar) och inte när dämparen trycks ihop. detta är något som stört mig länge och jag har haft bilen inlämnad på verkstad två ggr utan att dom hittat felet. Funderar nu på att lämna in det till den auktoriserade Bmw-verkstan här i stan, vad kan detta vara??? o vad kan det tänkas kosta???
Blir galen!!!
Verkar det för enkelt med att stötdämparens övre gummiupphängning i chassiet har gett sig? T.ex så att det blir metallkontakt på returdämpningen, bara en tanke..

FP
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vad är det för bil?

Lite mer info om hur långt den gått osv. är inte heller helt ointressant...

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Har de bytt något redan?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Hej! bilen är en 325tds touring -98 som gått snart 22000mil.
Nej, verkstan har inte bytt något ännu trots att jag haft den inlämnad två ggr! första gången dock bara en snabbkoll men andra gången en ordentligare felsökning men båda ggr så blev svaret att han inte kunde hitta nått o att jag skulle köra tills det blev kraftigare... men jag hör ljudet klart och tydligt! till och med flickvännen hör det!!! jävligt irriterande! tacksam för hjälp!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
E36:orna brukar ganska ofta gå sönder i övre stötdämparfästet/bussningen där bak, som Folke skrev.

Kostar inte så många kronor (under 200kr) och går att byta själv.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
På touringen så borde det väll gå att se dom över stöddämparlagringarna innefrån bilen? Då kan du se om det finns några sprickor i gummit. Finns det sprickor där så är dete garanterat dom som låter. Tyvärr så kan dom va slut utan några synliga sprickor.

///Jesper

BMWCS #5494
bytte precis dom bakre länkarmsbussningarna på min e36, samt även lagringen till stötdämparen på vänster bak. Mina sympton var liknande dom som du beskriver, klonk och oljud när man körde över ojämnheter, men jag hade även mycket kass väghållning, vid 4 pers i bilen kunde man inte köra i 50 så mycket som bakvagnen vandrade över vägen! farligt med andra ord, efter byte är det nu dock åtgärdat och bilen går kanon igen!

MVH
Johan K
Okej! hur mycket kostade det??? vad tror du att jag får betala för hela kalaset på bmw-verkstan???
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.