|
|
|
|---|---|
Manga |
Jag har köpt ett öppet JR-filter till min M535. Hur ska jag montera det?, direkt på luftmängdmätarn eller ska jag dra nåt rör/slang fram vid lysena och sätta det där eller? |
|
det lär vara rätt viktigt att få bort luftfilter från motorn så att du suger in kall luft, i mitt fall åkte jag till en vvsfirma och köpte ett rör, kommer inte ihåg diametern men detkan du ju mäta. Sedan satte jag det mellan gummibälgen efter luftmängdmätaren och själva luftfiltret, såg att bildelsimporten till och med hade ett speciellt rör/slang från luftfiltret som du drog fram, kanske ett alternativ det oxå. There could only be one... |
|
|
Som "pcdoktor" påpekar är det viktigt att kall luft sugs in i motorn. Kall luft har mer energiinnehåll (fler syreatomer vid en given volym). Du bör sätta en slang som tar (ev. trycker in luft av fartvinden) luft framför kylaren. Har på min bil satt en slang enligt ovan samt dessutom en skydds-plåt för att undvika att fläkten blåser varmluft på filtret. Med dessa två enkla åtgärder visar färddatorn ca: 1 dl mindre bränsleåtgång i förhållande till utan plåt och slang. |
|
| Mikaell:Vad använder du för filter?Jag har letat efter konfiltersats till 540:n men hittar bara panelfilter till den. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.