|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hastighetsmätare i min bil är död. Varför? :) Nån som har nån tips om hur det fungerar? (Jag har lite dålig koll på den biten) Har för mig att det ska sitta en givare där bak nånstans. Bilen är en 518 -88. Alltså e28:a karossen, och om det inte är givaren. Vad kan det då vara? Hur fungerar den egentligen (Elektroniskt?) -------------------------------------------- Bemwe | |
|
Kolla först säkringarna, porslinssäkringar brukar dessutom kunna får dålig kontakt genom att de ärgar. Har du fler elfel på bilen? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Har inte ett enda elfel på bilen, förutom att hastighetsmätaren är död (Trippelmätaren oxå) Bensinmätaren, resterande mätare funkar finfint. Men säkringarna torde det väl bli fler saker som inte funkar? Ska kika lite endå. Man ska aldrig säga aldrig. ---------------------------------- Bemwe |
|
|
Kontaktstycket bak till givaren kan ärga, kolla upp även detta. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ok, då till nästa fråga, vart sitter den, hur ser den ut? :) Bemwe |
|
|
Precis intill slutväxeln. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.