|
|
|
|---|---|
|
tjenare. Tänkte få lite råd angående köp av en 325. Jag har hittat en 325 här på autopower. Den har rullat 16500 mil och finns i katrineholm. KÖparen och jag har kommit överns , nästan , Han vill ha 62000 kr för den. Är det ett bra pris eller. Den är stylad , och det sitter 18 borbet fälgar på den. tänkte om några kunde kolla på bilen här på sidan och sen skriva lite vad ni tycker. Går det att köra med en bmw på vintern när det snöar och är halt. Jag ska pendla till jobbet varje dag. Det är 12 mil fram o tillbax. tacksam för svar. pezze | |
|
Lägg ut en länk till annonsen! Så vi vet lite mer. |
|
| och hur lägger man ut en länk då?? bilen finns ju med när du söker på 325 or. En mörkblå bmw är det. på andra sidan. | |
|
Antar att det är den här: Länk Jag skulle kolla upp den ordentligt... Mvh |
|
|
Japp det är den länken. Tycker du att den verkar skum eller vadå?? Jag tycker den verkar helt okey. Alltså att den inte är skruvad eller nåt eftersom den är svensksåld. VAd tycker du att jag ska kolla upp då?? den har ju nyss varit inne på service och sen är den ju besiktad och skattad. MVH andreas |
|
|
Ta reda på de 2 senaste ägarna via bilregistret, ring & kolla med dom om eventuella fel. Bilen är fotad utanför en bilfirma, är det kanske firman som säljer den? Skruvad kan den ju va även om den är svensksåld. Jag tycker den verkar Ok. men man ska alltid vara kritisk. Till sist, den har samma färg som min & jag tycker absolut att det är en av de snyggare färgerna på en E36, den ser mörk ut på bilderna men när solen står på så är den betydligt ljusare blå. LYCKA TILL! |
|
|
Det där med att ringa gamla ägare tycker jag är lite överskattat när det gäller att få reda på eventuella brister, oftast kniper dom om det, det är iaf min uppfattning, man kan däremot få en god uppfattning om vad det är för person man har att göra med. Som tidigare personer har skrivit så förekommer mätarskruvning även på svensksålda bilar, kolla upp serviceboken, ring verkstäderna och verifiera servicearna, kolla bes. protokollen, vanligtvis är det liknande körstäckor varje år... Verkar inte stå något om serviceboken i annonsen, finns den inte kvar skulle jag inte lita ett dugg på säljaren, servieboken är en värdehandlig som man om den är "äkta" håller hårt om.... Till sist betala ej extra för att få tonade rutor, ögonlock och kjolpaket, kundkretsen för såna bilar är snäv vilket för avspeglas i priset. |
|
|
p-zon: Det lät ju verkligen som om jag visste nåt om bilen när jag såg mitt inlägg i efterhand, bilen är det nog inget fel på. Tyckte nog att bilen var lite för billig i förhållande till andra på börsen som inte verkade svensksålda ens, men om du får reg.nr av säljaren så kan du kolla upp om den är svensksåld själv på: Länk Mvh |
|
|
Va lustigt, ingen hypertext? Du får öppna ett nytt fönster och klistra in texten: Länk Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.