AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.411

330i värdet?

Sida 2 av 2
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Nu vill inte jag vara den som är den, men med cabens sämre färd genom luften och extra vikt så ligger faktiskt bränsleförbrukningen så här enligt BMW.

BMW 330i BMW 325Ci Cab
0,91 (0,96) 0,96 (0,99)

Siffror med automat inom parantes. Alltså, slöare, med högljudd och törstigare. Dock så är försäkringen billigare. Men det är faktiskt svårt att sätta ett pris på möjligheten att cabba ner en skön vårdag i maj :)

Cabben är tyngre än jag trodde, 1495 väger 325ci och 325 cab väger 1640 kg!
Du har rätt Acey, tröttare, bullrigare och törstigare. Men vad gör det när man ändå bara ska glida i stan :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Sant...och BMW´s verifikation att 330 BARA skall dricka 0,91 är en ren metafor:-)))))

Jag har haft 328ci innan jag valde 330i och 325cab och 328ci är ju istortsett samma bil... Och den 328 jag hade innan drog mycket MINDRE bensin än 330 sen får man säga vad man vill..... OCh bensinen är ju snart uppe i 11:-/lit så man får nog rätta sig liiiite i ledet:-(((((

Glad 330 ägare igen!!!
Danne: Skillnaden mot 328 är obefintlig på landsväg men i stan är 330n märkbart törstigare. Runt 1 dl milen skulle jag tro.

Länk
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Min cabbe kör jag på 0,9 liter om jag vill.
EN enda gång har jag kört på under 1,0...och det var Ängelholm-Sthlm...då blev det 0,86.
Annars ligger det vanligtvis på 1,03-1,10...

/ Joakim

Silverpilen:
Länk
Helt otroligt....INTE en enda har ringt eller mailat på min bil. 330 är ISKALL på marknaden....troligen

Glad 330 ägare igen!!!
Danne: jag har haft 3 st som mailat...

/ Joakim

Silverpilen:
Länk
Danne: Du tycker inte du generaliserar lite när du skriver så?

Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Var ligger ni i pris? Det är få 330 som ligger upp emot 250.000 -01or på privatmarknaden. Möjligen en lågmilad och rikligtutrustad (pdc, navi, aerodynamikpaket II, helskinn, svensksåld) skulle kunna nosa i de trakterna. Att sälja en -01 med 6-10.000 mil och bara hyffsat utrustade, dessutom importerade, för mer än 220.000 tror jag blir svår. Ser bara på stackarna som annonserade när jag först sonderade terrängen runt augusti. Tror 9 av 10 bilar är kvar. Den tioende har förmodlien annonstiden gått ut på.

Låga mil, attraktiv färg, svensksåld och välutrustat. Allt annat blir betydligt svårare att sälja. Mina erfarenheter.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag har samma erfarenhet som acey.

Så jätteheta verkar de inte vara. Har sista månaden tittat lite efter 328 alt 330 och den stora majoriteten bilar är osålda, skulle gissa minst 8 av 10.

Jag har mest kollat på bilar under 200 kkr och i touring utförande.

Personligen vet jag inte riktigt om jag törs köpa 330 just nu, befarar att värdeminskningen kan bli ganska kännbar pga att e90 releasen närmar sig.
Skulle tippa att fler potentiella köpare resonerar på liknande sätt.
Min är utrustad enligt följande som står i annonsen.

Jag begär 205000:- Men har skrivit BVSA...och det vet väl alla vad det betyder.

Hur som helst så vill jag inte låte generaliserande när jag skriver så:-)))) Men det känns kallt.

Nu har jag lagt upp den här på Autopower också....se om det finns nån hederlig BMW entusiast som vill ha en 330i för ett bra pris...
330 Såld...!
Och nu är det bara tre dagar kvar tills det är dags för leverans av min 325Cab.
Min nya cab är sååååå fin!!!:-))))))
Måste lägga upp bilder i Galleriet när den är på min gård.

BMW!!!
Grattis!
Vad blev slutpriset? om du har lust att skriva d.v.s...

Mvh,

__
Bilen: Länk
Jag fick 195000:- så jag är nöjd
bmw320cab
polaren sålde en 330i silver för 170.000kr med 18" fälgar istort sett samma utr som du har..
Följande utrustning:
-silver (Metalic)
-7800mil
-Manuell växlad
-Xenon
-hel Sportsäten
-Multiratt
-Regnsensor
-Avbländbar backspegel
-18"
-Business CD
-Klimatanläggning
-PDC
-Svart inredning med borstad aluminiumlister

Men jag vet ej om det var priset.. men den "sprang" inte bort..
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
170.000 får anses som billigt. Runt priset som danne fick ut tycke jag spontant känns som ett helt okej pris för en 330i med den utrustningen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.