|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har en 330i import från Düsseldorf. Följande utrustning: -Cosmos svart (Metalic) -7300mil -Manuell växlad -Xenon -Delskinn Sportsäten + svankstöd + Stolsvärme -Multiratt -Regnsensor -Avbländbar backspegel -Elektriskt infällbara sidospeglar -18" M135 fälgar + nya däck -Business CD -Klimatanläggning -PDC -Glas taklucka -Svart inredning med borstad aluminiumlister Kan man lägga sig på 215000:- ????? Verkar som 330 har svalnat på Beg marknaden....stämmer detta??? Glad 330 ägare igen!!! | |
|
Årsmodell ? Förresten, va det inte du som ångrade dig förra gången du sålt en 330 ? :-) |
|
|
Jo jag ångrade mig bittert efter min förra försäljning:-))))) Förresten bilen är en -01 Tillägga är också att den har vita blinkers runt om.... Och inte minst att den är i riktigt fint skick. Men jag funderar på en 330 CAB nu......så därför funderingar kring försäljning:-))) Glad 330 ägare igen!!! |
|
|
Danne: Hehe e de dags nu igen :) 215 är nog ett marknadsmässigt pris för en sedan med dom milen. Jag skulle absolut inte säga att 330 är sval på beg marknaden. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Wendtan: Ja det kliar lite i bytartarmen.....:-))))) Men kollar man blocket så verkar det som om bilarna ligger uppe gööör länge. Men iof så tycker jag att dom flesta där tar liiite för mycket för sina bilar. Men den är inte sval iallafall....skönt. Kanske nån här som är sugen på att inhandla?????.... Glad 330 ägare igen!!! |
|
|
Om man kollar runt lite så har BMW Förenade bil detta objekt. Länk Så verkar 215.000 dyrt eller så är BMW förenade bil ovanligt billiga? Det finns ju vissa garantier hos en återförsäljare som inte en privat kan erbjuda. Mvh Kristian |
|
|
Men det är klart du har ju feta fälgar och de kostar ju pengar om man vill ha sådana. Mvh Kristian |
|
|
Personligen tror jag du får svårt att få ut 215.000. Jag skriver papper på en svensksåld coupe som är mer väluturstad inte allt för långt ifrån det priset du begär. Jag vet inte om det är 330 som svalnat eller om det är årstiden? Vinterhjul hade nog hjälpt dig något också. Men slutpris runt 200k är väl inte omöjligt? |
|
|
Jag tror att 200k är en övre gräns, på börsen finns flera sedaner med annonspris under 200k, säkerligen går det att göra några tusing även på dom bilarna.... Jag undrar vad personen som bytte in 330in för 219 kkr på förenade bil fick för den....180k? |
|
|
Har precis sålt min 330 iM -01 7100 mil,helskinn,sportstolar,18" M-fälg,mm mm.Mycket välvårdad!! Var tvungen att krypa ner till 188.000:- :-( Har haft ute annons i ett par månander,och detta var den första som tittade på bilen.Verkar ha blivit samma prisfall på E46 som E39 .... Nu får det bli en Touring pga. tillökning!!!! (givetvis en E46) Tidigare:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00,328 Ci-99,328i-98,328iM-99, |
|
|
Lagt ut min på Blocket nu....men inte en enda har hört av sig...varken via tele eller mail:-((((( Länk Jojje: Sålde du din så billigt....ser illa ut i statistiken gällande andrahandsvärdet...:-)))) Glad 330 ägare igen!!! |
|
|
jäklarns vad fräch den är!!!!!fina fälgar!!!! ///325/// |
|
|
Danne523: Tyvärr är jag inte så insatt i prisbilden på 330 sedan och vet inte heller hur länge du annonserat, men jag tror det är generellt svårt att sälja såpass dyra bilar privat. De flesta (däribland mig själv) väljer nog hellre att köpa av bilhandlare i denna prisklass med viss möjlighet till garantier samt förmånlig finansiering (Förenade Bil (BMW) i Malmö erbjuder tex 3.95% ränta nu). Tror det är svårt att konkurrera med dessa handlare när man säljer privat. Om det blir svårt finns alltid möjligheten att anlita en seriös bilförmedlare. Önskar dig lycka till med försäljningen, din bil ser mycket fräsch ut som tidigare sagt!! mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
| Precis som Kristoffer säger så är möjlighet till att kunna erbjuda finansierng A och O i denna prisklass många gånger. Hör med någon bilhandlare eller om du känner någon som kan erbjuda detta. Tror dina chanser går upp avsevärt om så är fallet. | |
| Skulle verkligen vilja ha en 330i. Sluta sänka priserna så mycket för då kommer jag inte kunna låta bli att köpa snart!! Får ju inte vara otrogen mot 325:an..... fan bittert | |
| Jag kommer troligen att byta in den hos min gode vän i Målsryd. Han kommer hem med en 325CAB till mig på Söndag. Och han kan ju alltid finansiera den via Wasa eller liknande bolag.... Så dom som är sugna så kommer den att finnas där framöver....förmodligen:-)))) | |
| Trist att gå ner i effekt OCH köpa en högljuddcab i höstrusket ;) | |
|
Acey: Försäkringspremien blir 4000:- billigare om året samt att 325 dricker endel mindre bensin.... Samt att jag kan cabba ner när solen börjar skina sen till våren:-))))) Känns som ett bra byte tror jag. Kommer nog inte att ångra mig. Kompisen köpte en 325 cab och jag kan meddela att jag blev väldigt imponerad av att den gick såpass gött...helt okej bottenvrid och att den som sagt inte slurpade i sig massa gasolin. Glad 330 ägare igen!!! |
|
|
Danne: Vid första WOT (Wide open throttle) omkörningen på landsväg kommer du att ångra dig. De fattas 36 Hk, en halvliters slagvolym samt 55nm. Det märks, jag lovar :) Men billigare i försäkring samt bränslesnålare, Javisst, utan tvekan. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag det var trist att jag behövde gå ner till 188.000:-,men jag är i stort behov av Tuoring så jag tyckte inte det var läge att bråka om några tusenlappar.Har haft ute annons på bilen i 3 månader,och han som köpte den var den första som var och tittade på bilen...Så dirket lättsålde är i 330 över200´på privatmarkanden...Och jag kan garantera att min var i toppskick,med m-paket och 18" bla. 325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00,328 Ci-99,328i-98,328iM-99,330iM |
|
|
Jag det var trist att jag behövde gå ner till 188.000:-,men jag är i stort behov av Touring så jag tyckte inte det var läge att bråka om några tusenlappar.Har haft ute annons på bilen i 3 månader,och han som köpte den var den första som var och tittade på bilen...Så dirket lättsålde är i 330 över200´på privatmarkanden...Och jag kan garantera att min var i toppskick,med m-paket och 18" bla. 325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00,328 Ci-99,328i-98,328iM-99,330iM |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.