|
|
|
|---|---|
yttryck |
Hej ! mekonomen säljer under kampanj oljan 4 liter för 397:- Shell Helix Ultra Helsyntetisk 5W-40 är det en bra olja om man jämför med t.ex Castrol Magnatec 5W-40 hälsn Igor |
| skriver för att se svaren.. köper samma olja genom jobbet för 240 kr / 4L. så är intresserad av synpunkter | |
| Det är absolut inget fel på den oljan - tvärtom är det en riktigt bra olja. Magnatec vet jag inte så mycket om, men jag kan inte tänka mig att den är BÄTTRE iallafall. Johan??? :) | |
TobbeBMW |
Jag kör på HELIX. den funkar utmärkt. |
|
Det är den ända olja som Ferari (stavning ?) rekomenderar !! Jag hade den i min Toyota Celica GT4 som pressades timma efter timma på isen i vintras, turbon och dovnpipen var ljusröda men oljetrycket stabilt. Så nån dålig olja är det inte. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Dessutom BMW godkänd (longlife-98) ///MVH Hasso Länk |
| slår nog till på sån då, skulle ja tro | |
|
Helix ultra eller GTX är nog hugget som stucket - om det var mellan de två oljorna skulle jag välja den som var billigast! Bra oljor båda två. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Helix kör jag med på!! Fina grejor | |
| Helix Ultra 5-40W helsyntes finns på Ullared (nära Skara) För 295 KR. Så varför betala 395 kr för den? | |
| jag köpte helix olja på mekonomen igår.. 2x4 liter blev det.. stämmer det att jag behöver 6.5liter till min 325 e36 1993?? Samma olja som ferrari rekomendera att man har i sina bila.. hehe | |
|
Kör med Shell Helix Ultra 5W-40 i min V***O 850T5-R, köper den hos ett grossistföretag i Bromma och betalar 900:- inkl moms för en 20-litersdunk.. Malte |
|
| MalteK: Vilket företag var det? | |
|
MalteK: Vilken adress har företaget? Mvh |
|
| är det: www.sga-ab.se ? | |
| Tack Player!! Länk | |
yttryck |
angående MalteK:s kommentar: "köper den hos ett grossistföretag i Bromma och betalar 900:- inkl moms för en 20-litersdunk.." Hmm: ringde o fick en helt annan uppgift: c:A 1650:-+ moms.. det blir 100:-/liter antigen så känner han någon hos grossistfirman eller så fick han fel pris.. /igor |
|
Tråden är ett par år gammal... Troligtvis så känner han någon på företaget... Volkswagen kör med Shell Helix Ultra, minns ej viskositet dock. |
|
yttryck |
Mmm, misstänkte det.. får bli en annan olja het enkelt.. /igge |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.