|
|
|
|---|---|
|
Till min fasa har tyget på hattyllan börjat släppa så jag tänkte byta ut den. Nu har jag några funderingar kring detta. Är det likadan hatthylla på alla E34 utan rollo och finns de i olika färger? Min är ljusgrå. Sedan nästa problem jag, M-baksäte. Hur tar man bort det? Sitter ryggstödet fast som på det vanliga ryggstödet? // John | |
|
Det finns en uppsjö av hatthyllor till E34/E32. Samma hatthylla är det på E32, så länge rollon saknas. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hatthyllan är nog samma (har inte sett efter i etk dock), men det är olika färg på dem, jag har samma färg som dig tror jag, en grå sort men det finns marinblå också (om vi talar tyg, sedan finns det ju hatthyllor i läder till vissa interiörer). Det skumma är att det verkar som att man måste beställa hatthyllan i bilens inredningskulör, inte i hatthyllans egen färg, och då blir t.e.x beställningen i svart om man har det men hatthyllan är marinblå när den kommer! Det jag nu skrev gäller endast till M5, och då verkar det bara finnas de två tygkulörerna som jag nämnde, men jag har inte kollat detta till 100%. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
Hade samma problem med min hatthylla och har ju även samma bil som dig. Jag tog ut hatthyllan, drog loss ganska myckat av tyget och hel enkelt limmade tillbaks det. Använd typ textil eller trälimm och sprid ut en mycket tunn film. Problemet verkar vara att tyget krymper med åren. Detta resulterade i att tyget inte riktigt nådde hela vägen tillbaks till gardinen(jag har manuell solgardin) när jag limmade fast den igen. Det blev således en springa på 3 mm mellan tygets slut och rullgradinspaketet. Denna målade jag med samma färg som tyget och den syns aldrig. Att ta ut hatthyllan tar lite tid (1h)men är gansk lätt egentligen. (Jag har samma M-tech baksäte som dig). 1. Ryck loss sittdynorna i framkant. 2. Ta bort förvaringsboxen ur ryggstödet. 3. Ryck loss nackstöden rakt uppåt. 4. Skruva bort 4 till 6 plastmuttrar i ryggstödets nederkant. 5. Vik ut ryggstödet framåt i nederkant (du behöver inte ta bort "skutlådan" i mitten) och ta ut det ur bilen. 6. Pilla ut ett antal små plastpluttar som förankrar hatthyllan mot plåten i framkant. 7. Ta bort högtalargallrena. 8. Nu kan du försiktigt dra ut hatthyllan. lycka till |
|
|
Tack för tippsen! Ringde till BMW, hatthyllan har utgått ur sortimentet finns nu bara till bilar rollo vilket jag inte har. Får testa att limma till baka orginal tyget om det inte funkar får man väl leta på skroten. //John |
|
| "Med rollo" ska det stå! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.