AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.945

Läckande spolarvätskebehållare E46

ro
133
roblon
320dT M -06
Spolarvätskebehållaren på min E46 läcker. Det är nere vid pumpen till strålkastarspolningen. Fyller man på vätska så är det snart tomt igen, och lampan i instrumentet lyser... Irriterande!

Hur ska man få det tätt? Tog loss pumpen, rengorde ytor mot tätningen, men det läcker ändå. Dålig gummitätning, eller beror det på att pumpen inte trycker ordentligt mot tätningen kanske?

Förslag mottages tacksamt!
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Det är nog pumpen som givit upp det är standard på e46orna.
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Slå en knut på slangen, är väl inte så ofta du spolar strålkastarna ändå...

Eller så fixar du det på annat sätt. :)

Många nya bilar har samma fel, idiotiskt att ha behållaren högre upp än spolarmunstyckena, vissa smarta tillverkare har behållaren nere vid marken, på så vis rinner den inte tom trots att det läcker lite...

"-BMW- Making your privates bigger since 1928"
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Jag hade samma problem på en m3:a förut, tömde behållaren, tog loss pumpen och smetade på rejält med packningssilikon runt tätningen och även längst upp runt den del som går ned i behållaren, lät det torka och fyllde sedan på med spolarvätska och det blev tätt.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
ro
133
roblon
320dT M -06
Tack för era svar.

Tror inte att det är om pumpen det läcker, utan vid tätningen pump/behållare. Då hjälper det tyvärr inte att slå knut på slangen heller...

Tror att Jens förslag är närmast en bra lösning. Ska i alla fall prova det.

Brukar ju gå åt en del spolarvätska höst/vinter, så den måste ju funka...
PL
6
PLP
523i -00
Jag har lagat min spolarbehållare med en bit polyeten från en tomdunk. Skär ut en bit och lägg över sprickan, smält samman FÖRSIKTIGT med hetluftpistol. Heltätt!
Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Väcker liv i en gammal tråd hellre än att starta en ny. Det kanske inte är så besvärligt att lista ut det själv, men finns det några beskrivningar på hur man skruvar loss behållaren och meckar lite?
ee
64
eeerik
320i -98 (E36)
Kolla här för skiss över delarna i spolarsystemet Länk . Bara att välja kaross osv och sen "Vehicle electrical system "och sen välja och vraka
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.