AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.591

Vinter däck tester?

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Någon som kan tippsa om en webb sida med vinter däck tester?

Eller är det någon som har erfarenhet av Humho KW 19.

Mvh Abbe

Länk
Visa användare
46
JonnyB
325i 2d -89
Här är ett------> Länk

Tror inte Kumho KW19 var med iofs...

Fler kurvor åt folket!
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Tack för tipset, men som du sa så var inte KW19 med. Jag är mycket intresserad av denna däck då jag genom kontakter kan få köpa det till MYCKET bra pris, men vill veta om det fingerar bra.

Mvh Abbe

Länk
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Däcken i nämda artikel är tillverkade 2002-2003 så jag gissar att testet är gjort inför vintersäsongen 2003! Dvs åtminstone för mig för gammal test!

Själv skall jag köpa nya dubbdäck till min 3.0S och jag väntar som vanligt på Teknikens Världs test som jag upplever som mycket seriös!

Per L
105
hönö
Alpina B10 4.6 98 #281
Har kört de på min fd Firmabil caddytdi 02 det var mycke bättre än mic ivalo körde ganska hårt med dem (MYCKET) helt Kanon på den bilen men den va ju fwd tycker de var super! ända anckdelen med dem var att det surrade mer vid hård inbromsning än michelin
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Inget test, men Kumho:s reklam om däcket:
Länk

Generellt brukar inte Kumho och andra lågprisdäck, komma så bra till i olika vinterdäckstester (faktum är att de brukar få katastrofalt dåligt betyg!).
Men just detta däck vet jag inte om det finns något svenskt test på...

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
ay
234
aye
Z4 3,0i 2004 (ljusröd)
När kommer Teknikens Världs test av vinterdäck?
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Dom senste 2 åren har vinterdäckstestet funnits med i TV:s nr 22 vilket innebär att inom ca 3 veckor borde vi kunna läsa om årets vinterdäck i Teknikens Värld!
På nr 20 står det 28/9 vilket väl för oss prenumeranter innebär att vi kan läsa om testet några dagar tidigare!

Per L
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jag köpte Kumho KW 19, kunde inte motstå priset, 7000:- för 205/55/16 inklusive PT Flash (stavning?) fälgar!

Första intrycket är att de är ganska bullriga, återkommer lite senare om vad jag tycker om de.

Mvh Abbe

Länk
Har köpt Teknikens Värld för att kolla test av vinterdäck.
Kumho KWN 7401 (dubbfritt):
Bästa budget, inte riktigt bra eller dåligt på något.
Etta dubbdäck: Gislaved Nord Frost 3 (också bästa köp) före Nokian Hakkapeliitta 4 (dyrast).
Etta dubbfritt: Nokian Hakkapeliitta RSI vann överlägset.
Men jag köper nog ändå Michelin X-Ice (inte med i detta test).
Inväntar test av vinterdäck i Råd och Rön, kommer snart.
Normalt behöver jag inte däcken förrän mitten av november.
mi
305
micro
316i touring -09
523i -99
Har läst Auto motor sport´s dubbdäckstest och Kumho´s dubbdäck Zen stud KW11 fick"knappt godkänt". De dubbfria däcktesterna publiceras först nästa nummer, 4e november.
105
hönö
Alpina B10 4.6 98 #281
kw19 kom förra året de andra däcken ni talar om har funnits på marknaden ca 4 år
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Har åkt en del med kw19, ärligt talat tycker jag de är knappt godkända! Dåliga egenskaper på lös snö, släpper väldigt fort,
Greppar dåligt på is, tycker de är allmän läskiga att köra på. Det är tur att man har anti spin/sladd på bilen. Hade varit kraftig missnöjd med de om jag hade betalt full pris för de, jag rekommenderar att ni köper något annat däck!

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.