|
|
|
|---|---|
|
Min fläkt la av härom kvällen. Jag har sökt här på forumet och det verkar ju vara en enkel sak att byta den...hoppas jag! Jag hittade inget om just min modell, en E30 320 -86. Sitter den monterad på torpedväggen och är åtkomlig från motorrummet? Jag har sökt efter en ny på Bildelsbasen.se, men det enda jag hittar som verkar kunna stämma är ngt dom kallar värmefläkt. Samma grej eller? En sista fråga: vilka årsmodeller kan jag plocka en ny fläkt från utan modifieringar? Tack på förhand: Jakob | |
|
du måste ta lös den som sitter för det finns tre olika modeller beroende på märke på fläktmotorn du kommer åt den från motorutrymmet lätt helgonet |
|
|
joppepop: Jag har en BOSH 0130083031 till en 318iS -88 E30 liggande. Jag sålde bilen innan jag han byta den. Jag betalade 600 på skroten, om den passar så är den din för en 500 lapp inkl. frakt. Jag har testat den & den fungerar UA. |
|
|
Vilka verktyg behöver man för att skruva av den? Står en e30 318 på skroten och tänkte plocka av kupéfläkten. Inte haft tid att skruva av den trasiga som sitter än :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.