AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
701

kan det vara bromsarna som ligger an på framhjulen e28 535

Li
31
Lille SKUTT
535i-87 528 -77 518 -81
jag har stora problem med kraftiga skakningar när jag bromsar
om bilen har stått en stund så bromsarna är kalla å drar upp till hundra utan att röra bromsen sen bromsar från 100-50 så skakar det nästan inget men om jag sen axar upp till 100 igen å upprepar inbromsningen så skakar det i ratten sen skakar det mer å mer ju fler gånger jag provar (ju varmare bromsarna blir) även om jag far hem ställer undan bilen en timme å sen far ut så skakar det (mest på höger sida)
jag har provat att byta bromskivor casterstag höger bromsok däck bromsklossar styrleder hjälpstyrarm men skakar lika mycket iaf
När jag lyfter upp bilen å snurrar på hjulen hör jag att bromsarna ligger emot lite grann
men jag har inga problem att snurra på hjulen men om jag sätter mig i bilen å bromsar å sen försöker snurra på hjulen ( när bromsarna fortfarande är varma så går det tungt men om jag väntar ca 5 min efter jag har bromsat så går dom lättare igen ( när bromsarna är kalla så släpper dom nästan direkt å inget skak ) vad kan detta bero på ?? luft i oljan eller slut huvudbromscylinder eller vad ??? ( har även provat att ställa mer eller mindre toe in ingen skillnad )

LilleSKUTT
Li
31
Lille SKUTT
535i-87 528 -77 518 -81
har bytt huvudbroms cylinder i dag å bromsvätska ( ingen skillnad)

LilleSKUTT
be
573
bengt
325i Touring -06
540iA -93
635csi -88
528 -86
502 -59
ett förslag kolla bromsslangarna kan bli som backventiler släpper in tryck men inte ut
mvh

BLJ
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.