|
|
|
|---|---|
|
Hej! Fattar inte hur man får in en v12:a i en 323:a,förklara för mig vad som måste göras för det är väll bara inte att slänga ner en 12:a rakt av? Länk BMW e lag | |
|
he he... Synd att det inte var en e30, då hade jag f-n köpt den direkt :) --------------------- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
pob |
Satan vad denna bil är frän, jag har mailat honom och frågat vad det är som är kvar att göra på den, så vi får väl se vad han svarar.. :) /Pontus Bergström (OO=00=OO) Länk |
|
Undrar bara om den går i genom i svb,kan kanske va lite knepigt.Vem vet men man kanske skulle köpa den för motorn skull hehe. BMW e lag |
|
|
Såväl Hammann som RacingDynamics erbjös E36 compcter med V12a på den tiden det begav sig... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Bara namnet gasar Magnus ger en del respekt hehe. BMW e lag |
|
|
Cstjawa: då skulle du se min avatar på www.touringklubben.com....*LOL* Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
det var en norrman som hade kontakter i någon tysk tuningfirma, kanske RacingDynamics, som hade/har en silvrig e36 compact med v12 från en 850CSI. nya fästen för motor och växellåda behövdes, annars passade den precis. (Växellådan kom också från CSI), nackdelen var väl att motorn var tvungen att lyftas ur vid tändstiftsbyte... har varit ett reportage om bilen i bilsport för något års sedan. Motorn var ju inte orginal, naturligtvis! :) den var uppborrad mm... MVH Fabian *om en människa behärskar allt, är hon inte obehärskad då?* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.