|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
ppeellee (roligt nick förresten) Jag förstår nog, men trodde nog att vitsen med det hela vara att man inte skulle behöva ngn nyckel!?På någe vis känns det som att ett kort är känsligare än en nyckel, och därför bör man även alltid ha en nyckel med sig.Alltså en grej till att hålla reda på. /A |
|
|
Efter att ha läst era inlägg började jag fundera över en sak. Beakta följande situation alltså: Föraren av bilen som är utrustad med Keyless Go, kliver ur bilen och stänger dörren efter sig. Vänder sig om och börjar gå ifrån bilen. Innan han hunnit 10-15 m ifrån bilen, vilket är radien för systemets funktion, öppnar en tjuv bilförren och kör iväg. Kan det alltså vara så lätt att stjäla en dylik bil? Vibbar dåligt i mina örön. Utveckla gärna:-) /D |
|
|
Nej inte alls. Det finns små mini nycklar att ha i plånboken samt att det finns en tjockare nyckelkort med extra nyckel inbyggd. Detta är faktiskt en rätt bra grej för att vara MB :) Chansen att nyckelkortet ej funkar är inte mycket större än att du bryter av din vanliga bilnyckel:) Mvh Per Edvinsson Euro Car Parts Länk |
|
|
dominik: Mkt riktigt!Fick ett brev från SSF idag, där de berättar om olika trick att stjäla en bil, och varför man därför bör märka bilen.En variant är att tjuven ställer en cykel på ens garageuppfart, och när man går ur för att flytta cykeln så stjäl någon ens bil.En annan variant är att man blir lätt påkörd, kliver ur för att inspektera skadan och möts av en pistol.(kan det verkligen vara så). Då kan man undra vad SSF tycker om denna nya teknik som MB har?BMW varianten med att trycka på en knapp låter säkrare! Som sagt, vem är det som leder utvecklingen;-) /A |
|
|
Fast å andra sidan, står det någon med en pistol riktad mot en, så låser man ju upp i vilket fall. Knäppt argument av SSF egentligen. /A |
|
|
Njae, det där med 15 meter undrar jag. Om jag stod 1,5 meter från bilen med kortet i fickan så kunde inte polaren låsa upp bilen. Tog jag däremot ett steg fram så funkade det. Man behöver alltså vara riktigt nära bilen med kortet för att den ska gå att öppna. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
wendtan: kolla upp det där! /A |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nån polare på jobbet irriterar sig på att hans nya S60 låser sig själv om man inte låser den, när man går ifrån bilen. tex i garaget. ///MVH Hasso Länk |
|
om man kör iväg med en merca utan kortet I bilen så har jag för mig att den stängs av. Kortet används, precis som nyckeln, av bilen för att koda av startspärren, och när bilen inte längre känner av signalen så stängs den av. tror det var så, kommer inte exakt ihåg.... ha de/benke-med e21 abstinens |
|
|
benke_berguv Det stämmer men man får ett par varningar innan om att key card saknas. Fortsätter man ändå så blir bilen strömlös. Mvh Per Edvinsson Euro Car Parts Länk |
|
|
Tack för info. nu slipper jag att grubbla över det. /A |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.