|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, vad är "No Keys"? Har sett några Mercedes som inte har någon låscylinder om jag inte är ute och cyklar nu (kanske gömd nånstans?) men är det verkligen en bra funktion? Finns det några BMW'n som har denna funktion, nu menar jag inte fjärren utan det riktigr No keys funktion:) ------ Länk Länk | |
|
En fjärrnyckel som du har på dig, tex i fickan. Den känner av när du närmar dig bilen och låser upp. du kliver in o trycker på startknappen. Dvs det finns ingen fysisk nyckel. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Kul om det börjar strula, vilken låsmästare får upp ett sånt lås.. / Mvh Ferenc /// Bavarian Motor Works \\\ |
|
|
Vad häftigt, men är det en pålitlig funktion? Har BMW också denna funktion? ------ Länk Länk |
|
|
Jag har inget utvändigt lås för nyckel,endast fjärrkontroll. |
|
|
M3Frazze: Nästan billigare och slå sönder en ruta och boka tid hos glasmästaren istället. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Dubbel isolerglas säkert dyr ruta. |
|
|
Det heter keylesgo på MB. Du har ett litet kreditkort i fickan eller plånboken och när du kommer inom en ca 10 meter från bilen kan du låsa upp genom att trycka in en knapp på dörrhandtaget. Du kan sedan starta bilen genom att trycka in en knapp på växelspaken. Detta funkar kanon på MB, finns även låscylinder för nyckel bakom en täckbricka om det skulle strula. Mvh Per Edvinsson Euro Car Parts Länk |
|
|
Det är inte bara Mercedes som har detta. Bland annat har även den enormt coola bilen Renault Laguna Kreditkortsnyckel! :)))) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
ppeellee: Så då måste man ha både nyckel och kort för att vara säker, vad är då vitsen? Och Grodan! BMW har det inte! /A |
|
|
Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Sigdarve Det sitter en nyckel inbyggd i kreditkortsfjärren så du behöver bara ha denna med dig. Mvh Per Edvinsson Euro Car Parts Länk |
|
|
Omöjligt att få in en nyckel i det kortet som var till 500 jag lånade! Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Nya 1an har keylessgo ca 6000 kr. Nyckeln i fickan /M |
|
|
Så varje gång man närmar sig bilen så öppnas dörren? Många gånger går jag förbi min (låsta)bil men jag vill inte in i bilen? Denna funktion hade varit jobbigt för min del då:) ------ Länk Länk |
|
| Den låses upp fört när du tar i handtaget. Dvs inte bara när du går förbi. Har inte hört att det strulat för någon tillverkare som använder detta ännu. BMW har det som sagt på nya ettan. | |
|
Och låser sig när man lämnar bilen? /A |
|
|
Är en liten knapp på handtaget som man trycker på för att låsa. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Det finns ett top gear avsnitt där Jeremy testar en stor merca, och han visar där att går man längre än 15 meter från bilen så låser den själv. Jag kan leta upp avsnittet om ni vill. Jag är övertygad om att funktionen fungerade även när man närmade sig bilen, dvs att den öppnade. Detta är säkert programeringsbart dock. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
vibbe: Vaddå keyless och nyckeln i fickan, rimmar dåligt tycker jag. /A |
|
|
Sigdarve Vad är det du inte förstår? Kreditkortet gör att du slipper använda nyckel Du kan öppna och köra bilen utan nyckel Om kortet går sönder eller batterier tar slut så går det att använda vanlig nyckel. En mycket bra och funktionssäker finess som man verkligen lär sig att tycka om. Mvh Per Edvinsson Euro Car Parts Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.