AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.415

hört talas om fuelmax?

Länk är det här kalle anka (liksom cyclone från dalhems)? eller kan det funka? måste ju säga att det var ett lustigt sammanträffande att båda personbilarna som testat lade om till vinterdäck samtidigt... vad tror ni? MVH Johan
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jag fick mig ett gott skratt i alla fall!
De använder många "fina ord" utan att egentligen tala om varför den skulle fungera.

Ren bluff från början till slut!
Den produkten har sålts under många olika namn under många år och ingen av dem har fungerat vid oberoende tester.

Var ett tag sedan jag såg denna produkt på marknaden....

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
kanske ingen tillfällighet att den kostar lika mycket som en cyclone heller :)
haimaul
Herregud, köper folk sånt här? Jag är verkligen ingen ingenjör men det behöver man väl inte vara för att genomskåda sånt här snack?! Borde inte ens kunna funka på Kiviks marknad.

Ett par citat ur fråga/svar-delen:

Är FuelMAX bara en magnet?

Nej, det är inte bara en vanlig magnet. Det är ett kopplat par av avstämda och slutna induktorer av neodym som genererar en resonansfrekvens mellan dess två ytor.

Vad är det som gör FuelMAX unik?

Den fungerar enligt RESONANS-principen genom att den använder en tvåkammars frekvensförstärkare med synkroniserad frekvensmodulation.
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Den lär synkronisera pluttimodifiatorn på resonansremskivan också.....

Vilken GOJA! :)))
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Jamen.... jamen, den är ju supraledande, då måste den väl funka? Och så skriver de ju att den funkar.... ;-)
"Neodym används för att färga glas bl.a. för astronomiska ändamål och som lasermaterial. Glaset får skuggor vars färg varierar från violett till vinrött. Neodymsalter kan också ingå som färgämne i glasyer"

källa : Länk

___
"Lorem ipsum dolor sit amet ..."
Jag har köpt bantningspulvret "megaslim" på postorder som jag häller i tanken på min BMW, tjänste vikten har sjunikt med över 20 kg på bara en vecka ;-)

OBS, för alla alvarliga på detta forum är detta ett försök till ironi!
Deliq
Fraktionerar kolvätekedjorna ??
Är det ett raffinaderi i miniatyr man ska stoppa in under huven...

M V H // Dennis L.

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Magnetarmband i nya former... Det finns tydligen ett patent bakom det: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
De har tydligen fått på moppen i USA om sin marknadsföring: Länk Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Äh kom igen grabbar, det är SÅ man ska göra om man vill bli rik!!

Skriv ihop nåt som låter snyggt och avancerat, hitta nån plastgrunka med lite slangar och mojänger på, och sälj sen detta så mycket det bara går, innan nån sätter fast en!

Förresten, den där "cyclonen" som dalhems sålde/säljer, är det nåt liknande påhitt eller? Man tycker ju dalhems borde veta vad de sysslar med...

"-BMW- Making your privates bigger since 1928"
Så mycket mungo-jungo i en så pass liten textmängd som i denna reklam har jag inte sett på länge. Mer än i hela Sverigehäftet på en gång..))

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.