|
|
|
|---|---|
| Nån som har sett den färgen på en E30? Bild vore fint i så fall. | |
hjulet |
Av BMWs orginallacker till e30 tror jag att nauticgrön är den färg som är mest lik BRG, skillnaden mellan de två är dock klart märkbar. Sista bilden är BRG som referens... Länk Länk Länk Länk |
|
Finns en BRG på Länk en touring.. orkar dock inte leta reda på den just nu.. Tror det är Månadens E30... lite lättare hitta då..... eller va f-n här är den: Länk så jäkla läcker :) --------------------- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
| Fasen va läcker den Touringen va!! | |
|
dock är ju lack jobbet riktigt dåligt gjort,Kolla in bakom tanklocket... Mega apelsinyta.. Länk --------------------- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
| Ja d va ingen höjdare...får göra d bättre själv! =O) | |
|
:) --------------------- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
|
Fin touring!! HAr en M535i som är Brittish Racing Green åxå väldigt snyggt!! |
|
| Cassle: Har du några bilder på den? | |
|
Massor men tyvär inga med digital kamera. Kan ordna det om intresse finns. |
|
|
Intresse finns kan jag lova :) --------------------- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
| ska se va jag kan göra. | |
| Den gröna färgen som sitter på M3 GT är oxå jäkligt fin =) | |
|
Det är ju den vi snackar om ju :) --------------------- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
| Nu är slipning o spackling påbörjad! =O) | |
|
inte för att bråka men apelsinyta har inget med lackjobb att göra, (har förklarat det förut, orkar ej dra hela storyn igen) -det är en materialhistoria, i princip att plåten prassas felaktigt (för mycket) och nya korn bildas (rekristallisation) vid plåttillverkningen... materialforkare har konstaterat detta, inte jag, men jag har studerat detta mycket... hur mycket man än håller på med lacken sedan får man aldrig slät yta men det kallas väl så i folkmun, ///RÖKNING DÖDAR -skrev nån på ciggpaketen, då har de ej provat detta forum! |
|
|
Om man ska lacka en e-30 hemma i garaget, exempelvis rolla. Är det någon som har något kul förslag på vad man ska ta för färg? Riktig militär-oliv-grön kanske vore kul? Jag tänker rolla min i framtiden, då den blir på tok för rostig och inte värd att lackera om på firma... :) Har funderat på snor-grön eller orange oxå. Ska man göra något så knasigt som att rolla, så kan man lika gärna ösa på med nån rolig färg ju! ;) Så ge mig lite förslag nu!!! :) Mvh //Fredda |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.