|
|
|
|---|---|
| finns det något bra program(förutom windows moviemaker) som man kan klippa ihopa filmer och läga till ljud med mera? Tacksam för svar | |
|
Roxio Videowave Power Edition v51 Är ganska bra och hyffsat lättanvänt. Skippa moviemaker är iallafall ett råd från mig. /Nisse |
|
|
Jag fixar mina småfilmer i Movie Maker och den fungerar bra tycker jag. Saknar att kunna spara i annat filformat än .wmv bara... Annars helt ok! elpe300 Bilen: Länk |
|
| I Windows XP kan man spara som .avi, men filen blir stor. | |
|
Hur gör man då? elpe300 Bilen: Länk |
|
|
Välj "Save movie", i settingsmenyn väljer du "other" och i profile väljer du "DV-avi PAL" Detta gäller amerikanska windows XP, vet inte exakt vad det står i svenska XP. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Annars är Magix pro 2005 det ultimata programmet. Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
| Jag filmar och redigerar mycket (fallskärmshoppning). Jag använder Adobe Premiere. Stort och ganska komplicerat redigeringsprogram, men har du bara tid att lära dig det och vill göra ganska "proffsiga" filmer kan jag rekommendera det. | |
| Ett relativt litet och behändig videoredigerare är MPeg Video Wizard Länk. Där kan man klippa, editera, lägga på effekter på ett enkelt och pedagogiskt sätt. Vegas Video och Premiere är bra men nog för krångliga för den vanlige hobbyanvändaren som gör lite klipp då och då. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.