|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet något om denna pryl?. Den ska sitta i startkretsen någonstans, typ vid startmotorn. Har nämligen fått massa tips om att detta kan vara felet på min bil, men har aldrig hört talas om det?, finns de på E30?. Om det är några andra som har funderingar/tips om felet så är det såhär iallafall: Bilen startar inte ibland när den är varm/ eller om man kört den hårt. Blev stående på JET efter ett race o bilen säger inte ett ljud, alla lampor lyser när jag vrider, men inte ens ett klickande från startmotorn. Går ut o lyfter på huven o slår lite "lätt" på startmotorn, sen startar den felfritt. Detta har hänt ett par gånger och det har räckt att vänta någon minut sen har den gått igång, men nu räcker det inte att slå på startmotorn längre. Det borde vara något med värmen att göra, något bläck som utvidgar sig i värmen kanske? Nu går den inte starta iallafall. Mvh Henke | |
|
Okej, kan någon svara på om alla E30´s startmotorer är likadana? Passa ex en från 320 till min 318? Mvh Henke |
|
|
Jaha, då startade bilen felfritt nu när den stått i 24h. Vad är felet igentligen? Mvh Henke |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kontakt problem förmodligen internt i startmotorn eller så är det dålig anslutning på den klena sladden som aktiverar solenoiden, värme gör att metall ändrar form och kan då inte ge kontakt. Kolla kabelskor mm. ///MVH Hasso Länk |
|
Tackar, ska kolla upp det imorrn. Mvh Henke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.