|
|
|
|---|---|
|
hej ska byta olja nu inför vintern någon som vet någon bra olja till hyffsat pris | |
|
Länk Mvh |
|
| våga man köpa olja på rusta?????????? | |
|
Köp på granngården(lantmännen). Denna olja säljer dom Länk 300kr för helsyntet(Spectra) 4l av högsta kvalitet. API SL/CF, SAE 5W-40 |
|
|
Denna oljan ska enligt vad jag har hört här på sidan vara bra och prisvärd: Länk /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| Castrol SLX 0w30 | |
|
niklas1: Hur gammal är din bil? Agrol Spectra är ett bra val annars: Länk Mvh |
|
|
0w30 är för tunn för en M50 enligt min synpunkt satsa hellre på en 5w40-olja o om du vill va riktigt extrem kör på 5w50 (inte biltemas) ;) ___ Mvh Patrik N. |
|
|
93 årsmodell vill ha ett bra märke. mobil 1 hittade ja något för 399 kr 4 liter låter bra tycker ja |
|
|
Helsyntetisk olja med följande klassningar: API SJ eller SL ACEA A3 SAE 0W40, 5W40, eller 5W50 Om motorn är i gott skick bör 0W30 eller 5W30 fungera bra. Finns många oljor att välja mellan, tillverkaren är mindre viktig än klassningarna! Mobil1 är bra olja, men både Rustas och Biltemas 5W40-olja är bättre än oljan som fanns när din bil tillverkades. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Alter Schwede |
Ingen som vet vart man kan köpa Mobil1 5W50 ? |
|
Alter> hos MECA kan u köpa den oljan. Men deras (mobil) 0-40 är bättre klassad än 5-50. Samt att vintern närmar sig och då skulle jag satsa på en 0- olja. *BAWORAK* |
|
Alter Schwede |
tackar så mycket för tipset! |
| Mobil1 säljes på HCJ i Göteborg, kalasbra pris på 4 eller 5 liters dunk. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.