AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
848

Hög bränsleförbrukning på 535 -90

Nu är det så att det har uppstått ett litet problem med min 535:a. Jag tycker den tar lite väl mycket soppa. När jag ligger mellan 100 å 130 så drar den ca 1,2-1,4. Inte för att 535:an är nån snål bil, men jag vill minnas att den gick runt 0,9 i samma hastighet när jag hämtade den för ca en månad sen. Den verkar också bli sur när man pumpar snabbt på gasen när man står på tomgång. Den rosslar till å sjunker i varv å sen stiger den till tomgångsvarven igen. Den är även lite svårstartad ibland. Nån som har nån idé om vad det kan vara? Tacksam för svar. // Gustaf
fe
1.676
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
min betedde sig precis så när lamdasonden var trasig..ett tips är att kolla upp den
in
438
inkognito
E34 535-92
jag har nå liknande fenomen på min bil, helst då den är nystartad o man trampar till nåra ggr på gasen så börjar den bluddra o gå ojämnt. Jag ska i alla fall innan vintern byta stift i bilen också, har beru en elektrodsstift i nu, men byter till bosch eller ngk. Ha inte bmw nån lambda lampa som tänds om den knasar ? Det borde i alla fall gå att mäta upp den om den är trasig.

Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid
plats till en stor kall öl...
/Stefan F
Det är inte lambdasonden i alla fall. Kollade med förra ägaren. Den är bytt nån vecka innan jag köpte bilen...

// DZL_PWR
Keep on keepin' on!
Jag lyckas aldrig få min att gå under litern... Omöjligt!
Kanske inte det, men det är ju det när den bluddrar också. Så borde den ju inte gör om den är frisk.

// DZL_PWR
Keep on keepin' on!
Ma
1.342
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Hej

Min drar inte mer än en liter vid 130, vid 100 drar den mindre.

Det är nog dags för service, eller fortsatt felsökning.

Känner dock igen bluddret vid kall motor, kan vara ett membran, slang eller så som är lite dåligt. Skall kolla lite på det.

Matthias
Nu är ju saken så, att den går bra när den är kall. Det är när den är varm som bluddret kommer...

// DZL_PWR
Keep on keepin' on!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.