AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.025

Inget oljetryck efter turbomontering

Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
Oljelampan lyser, till turbon kommer ingen olja, vatten sipprar ut nedanför downpipen..

Kamaxlarna verkar det finnas oljeflöde till. Jag har bara kört på tomgång. Vågar inte starta den nån längre tid. Oljetrycket var ok innan konverteringen.
Någon annan som haft detta problem efter konvertering? M20, 325i -88

Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Har du startat bilen utan oljetryck?! Stackars motor...
Hoppas det löser sig.
Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
Lossande ventilkåpan och skruvade bort oljeröret. Körde sedan på startmotorn och en 2 dm lång stråle med olja uppenbarade sig så olje tryck finns. Men olja till turbon + tryckgivaren är det sämre med.
kanske sitter nån metall flisa eller koksat igen nån kanal, bara riva, du kommer inte ågra dig efteråt även om d känns piss nu.
vart tar du oljetillförseln till Turbon då?
Det där med kylvattnet som sipprade under downpipen lät ju inte så kul heller, det är väl inte topppackningen som gett sig?
Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
Jag tar oljan med en T-koppling där oljetryckskontakten sitter. Jag ska prova ta bort T-kopplingen och se om den är för spe.

Nej vattnet låter inte bra, packningen var nog kass redan innan när jag tänker efter, rykte lite vitt. Ska börja med att riva toppen och svetsa kylkanalerna när den ändå är uppe. Tur att man är ledig hela helgen
Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
Men om man räknat med att allt ska fungera på en gång så är man dum =)
Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
Kan kylarvattnet från turbon trycka in i avgaserna? Nån som vet..
SI
267
SIkko
X3 325 cab turbo 450hk
Olje tryck har man även fast topp packningen har gått. Har du vart av med toppen? i så fall är det för att du inte har mätt upp toppen och eller fixat en ny packning. Kylvatten kan läka in om turbon är tvärslut/spräckt gäller för det mesta garret. Det med oljetrycket lät inge vidare ta ner tråget och plocka bort pumpen gör ren den ordentligt. Lycka till hoppas du får ordning på motorn.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.