AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.257

Kan det löna sig att ta hem den här?

Visa användare
259
danl
525i -04 (E61)
Såg just den här på Ebay här i England.
Säg att man kan få den för £3500 (ung 45000 SEK)
Kan det löna sig att köpa här köra hem under semestern om ett par veckor och sälja i Sverige?

Länk

MVH/Dan
523-00
li
1.959
liste
535i -89
Det står att han "tar £4500" vilket är 59.000 kr. Sen ska bilen hem från England och reggas. Innan dess är du uppe i över 70.000 vilket väl inte är så där himla billigt för en 728i -96 med 21.000 mil på mätaren, rätt mager utrustning och "lite fix". :(
Visa användare
259
danl
525i -04 (E61)
Tror £4500 är väldigt optimistiskt ur hans synvinkel (Stora gamla bilar är inte populära här) Men du har nog rätt det är antagligen inget fynd...

MVH/Dan
523-00
Man slipper ju iallafall galenskapen att UK fortfarande håller fast vid vänstertrafiken >> högerstyrda bilar >> URKfula i min smak. Håller med ovanståeende inlägg, det är nog inte lönsamt att ta in den. Priset ska nog ses i ljuset av att bilar med mer än 2l cyl volym skattas väl extra vid försäljning i UK samt att UK har europas högsta bilpriser som nya ex skatt om jag minns rätt (tacka vänstertrafiken för det!).

/Simon
Visa användare
259
danl
525i -04 (E61)
Extraskatt för över två liter gäller inte England(Italien tror jag?).
Generellt är bilprisena ungefär som i Sverige. Små bilar något dyrare än motsvarande svenska och stora något billigare.
Köpte min 523 -00 för ett och ett halvt år sen för £11000 och det är nog ungefär vad den hade kostat i Sverige också.

Kan hålla med om att det är kasst med vänstertrafik!

MVH/Dan
523-00
Ok, bra med billiga bilar, hade en fd jobbarkompis som var ifrån wales som påstod att det fanns en speciell marknad för vänsterstyrda bilar i london och att de skulle vara mycket billiga där....kan vara ett tips, om det nu finns fortfarande. I Italien är försäljningsskatten borttagen, har för mig att jag hört att den är relativt ny i UK, men kan ha fel.

/Simon
Visa användare
259
danl
525i -04 (E61)
Hej igen

Vad tror ni om den här då?

Vad kan en 523 97a vara värd i Sverige?

Länk

MVH/Dan
523-00
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Skulle tippa på ett slutpris på 70-80k...

Framförren ser ut att vara omlackad.
Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
köp denna bil Du kan säkert både pruta och tjäna pengar
(titta på fler bilder finns under bilden på bilen)
Länk
LepriconXL: Den 528an var verkligen inte snygg!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.