|
|
|
|---|---|
|
Såg just den här på Ebay här i England. Säg att man kan få den för £3500 (ung 45000 SEK) Kan det löna sig att köpa här köra hem under semestern om ett par veckor och sälja i Sverige? Länk MVH/Dan 523-00 | |
| Det står att han "tar £4500" vilket är 59.000 kr. Sen ska bilen hem från England och reggas. Innan dess är du uppe i över 70.000 vilket väl inte är så där himla billigt för en 728i -96 med 21.000 mil på mätaren, rätt mager utrustning och "lite fix". :( | |
|
Tror £4500 är väldigt optimistiskt ur hans synvinkel (Stora gamla bilar är inte populära här) Men du har nog rätt det är antagligen inget fynd... MVH/Dan 523-00 |
|
|
Man slipper ju iallafall galenskapen att UK fortfarande håller fast vid vänstertrafiken >> högerstyrda bilar >> URKfula i min smak. Håller med ovanståeende inlägg, det är nog inte lönsamt att ta in den. Priset ska nog ses i ljuset av att bilar med mer än 2l cyl volym skattas väl extra vid försäljning i UK samt att UK har europas högsta bilpriser som nya ex skatt om jag minns rätt (tacka vänstertrafiken för det!). /Simon |
|
|
Extraskatt för över två liter gäller inte England(Italien tror jag?). Generellt är bilprisena ungefär som i Sverige. Små bilar något dyrare än motsvarande svenska och stora något billigare. Köpte min 523 -00 för ett och ett halvt år sen för £11000 och det är nog ungefär vad den hade kostat i Sverige också. Kan hålla med om att det är kasst med vänstertrafik! MVH/Dan 523-00 |
|
|
Ok, bra med billiga bilar, hade en fd jobbarkompis som var ifrån wales som påstod att det fanns en speciell marknad för vänsterstyrda bilar i london och att de skulle vara mycket billiga där....kan vara ett tips, om det nu finns fortfarande. I Italien är försäljningsskatten borttagen, har för mig att jag hört att den är relativt ny i UK, men kan ha fel. /Simon |
|
|
Hej igen Vad tror ni om den här då? Vad kan en 523 97a vara värd i Sverige? Länk MVH/Dan 523-00 |
|
|
Skulle tippa på ett slutpris på 70-80k... Framförren ser ut att vara omlackad. |
|
|
köp denna bil Du kan säkert både pruta och tjäna pengar (titta på fler bilder finns under bilden på bilen) Länk |
|
| LepriconXL: Den 528an var verkligen inte snygg! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.