|
|
|
|---|---|
|
Har varit å kikat på en 318is -90 med m42 idag. Ägaren hade redan innan upplyst om att den gick varm, nåt är fel med kylningen sa han... bilen läcker vatten... men antagligen bara när den e varm. sen när ja provkörde den gick den upp til rött på mätaren nästan på en gång....fick ju stanna, och ja, den kokade. kollade då på oljestickan å oljelocket... båda va fulla med brun/grått skum... antar att det betyder att det har kommit vatten i oljan? och att det i sin tur betyder att topplockspackningen är paj alternativt att de e en spricka i toppen!? hur tar jag reda på vad som e fel?... kan de va nåt annat? hur dyrt e de att köpa en "ny" m42 eller renovera denna? mvh Jonas | |
j.aahman |
prova med ett komp test det brukar kosta nån tusenlapp att lyfta och fräsa om toppen /Johan |
|
Hej Om du inte känner att du bara MÅSTE ha denna bilen, så tycker jag att du skall hitta någon annan, det kostar alltid/oftast mera än vad man tror och ser. Om toppen spruckit så är det en sak, men även blocket kan ha sprickor och då är det en dyrare sak, vattnet i oljan kan ha försämrat smörjning och då är kanske lager, tätningar skadade... Its your choise...... |
|
| Köp bilen till ett toppacknings byte-rabbat! | |
|
vad kostar de att plana toppen och sedan tvätta block å topp? antar att man måste de efter att det varit vatten både här å där... hur troligt är det att de bara e topplockspackningen? e toppen känslig på m42? bilen har gått 22000mil (iaf. enligt mätaren) /Jonas |
|
| Här står det lite om packningsbekymmer på 318is: Länk | |
|
M42 toppar är relativt sköra, kan spricka från avgasventilenssäte ut till vattenkanalen. Men visst KAN det enbart vara topppackningen, men jag skulle iaf letat upp en annan bil om den där inte var väldigt billig. ---- Länk |
|
|
den kanske kan bli väldigt billig pga detta.... vad e den värd då tro... i övrigt så e den i hyggligt skick... inte mkt rost, sportstolar... men en del skapp..lite paj täningslås efter stöldförsök m.m. 5000:- som den står eller? /Jonas |
|
| Finns det ngn länk till den ? | |
|
Är inte toppen på M42'an i aluminium? Alu slår sej som fan när det blir för varmt, ofta går det inte att plana. 5.000 kr hade jag kunnat tänka mej ge om den är i absolut toppskick i övrigt, men det låter den inte som den är .. |
|
| Ta 2000 för att ta den bilen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.