|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min sambo har en 316i -91 E36 och jag har fått tag på en kpl. mätare från en fyrcylindrig E36 med varvräknare, frågan är om det är bara att byta rakt av och allt fungerar frid å fröjd? och hur blir det med mätarställningen isf?? har sökt här på forumet men inte riktigt fått svar på det....... Mvh Marcus | |
|
ta kodpluggen från den gamla instrumenteringen och byt ut den som sitter i det "nya" huset ___ Mvh Patrik N. |
|
|
Det ska alltså fungera, jag byter bara ut den där kodpluggen.... /Marcus |
|
| ? | |
|
joo de ska de, det är den som visar serviceintervallen och mätarställningen hela den klumpen ___ Mvh Patrik N. |
|
| Ok, tackar för svaret....jag glömde säga att det är en klocka isf en varvräknare nu, men det tog du nog förgivet.... | |
| Som på en gammal Volvo! | |
| Precis...hehe | |
|
Patrik Nilsson : inte hittar jag någon kodplugg, pratade med en kille på en BMW serviceverkstad, han sa att det inte går och flytta över mätarställningen....man får väl då ta att sätta in den nya mätarn med mindre km ställning.....lr har jag fel? Mvh Marcus |
|
|
bmw325: Tyvärr har du rätt. Du får km-ställningen från det "nya" mätarhuset. Jag hoppas att du dokumenterar bytet i serviceboken eller på annat sätt. Det kan kanske vara värt att låta en BMW-verkstad göra jobbet just för att få det riktigt dokumenterat. Kan bli lite lustigt annars om du ska sälja bilen. |
|
|
Har man tur så har man, det skilde endast 88mil på den nya mätarn, så det var ju helt suveränt ;-) enda som blir fel är service intervallet, men det är inga problem eftersom jag servar bilen själv, självklart dokumenterar jag dom 88 milen ändå... Mvh Marcus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.