AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
956

Klonk-/tjong-läte från bakvagnen!

När man kör över mindre ojämnheter och svänger höger så hörs ibland ett tjongande läte från bakvagnen. Låter ungefär som resonans i fjärdringen orskakt av att den på nåt sätt "hamnat ur läge".
Vad kan det vara på en månad gammal bil?
Borde inte vara pga. av slitage då bilen f.n. rullat 200 mil.
Det är ju garanti så egentligen bara lämna in den... Problemet är dock att det inte alltid hörs, vill ha nåt att gå på när jag kommer till verkstan.

___
"Lorem ipsum dolor sit amet ..."
Uppdatering: Verkstan hittar inget. Typiskt nog så hörde verkstadskillarna inget oljud heller.

Idag så hördes det extra mycket samt att när jag backade in på parkeringen hördes ett rejält knakande från bakvagnen. Verkar inte vara reslaterat till drivlinan då jag kan backa "rakt" och köra framåt utan missljud. Ljudet uppstår då man backar och svänger samtidigt.

Lite sökning på forumet ger allt från krängsningshämmare till brustna fjädrar.

Skall lämna in bilen på måndag men min undring är... tror kompetensen på forumet här att det går att bruka bilen under helgen, eller ska man låta den stå? (Normal körning ca 5-6 mil)

Gäller alltså min nästan sprillans nya 320iT.

___
Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
du har väl nybilsgaranti?

du har väl inte hunnit köra så långt med den så borde dom väl fixa felen om det händernåt, på goodwill?

l

Alpina Power!
Absolut! Undrar mer om man vågar köra med bilen innan den åker in på verkstan.

___
E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Har man köpt en ny bil så ska den väl också fungera felfritt utan missljud, det kravet ska man kunna ställa! O du har redan påpekat felet o låtit verkstan kollat, o dom hittar inget!

Kör med bilen, det går nog inte sönder så att bilen blir obrukbar, den är ju trots allt ny!

Men jag skulle köra tillbaks den till BMW o kräva en lånebil till dom fixat felet, helt otroligt att det ska få förekomma detta på en BMW från 2004!

///Magnus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.