AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.203

Vevhusventilation 318is

Hej!
Jag var och besiktigade bilen igår och fick anmärkning på Avgasrening, vevhusventilation, inte sluten. Då till fågan, är det bara slangen som går från ventilkåpan som han menar eller är det hela "boet" med slangar där under? kan man köpa dessa slangar på BMW i någon sats? någon som vet mellan tummen och pekfingret vad de i så fall kostar?

Mvh
Mathias
Nu vet jag inte hur det ser ut på en 318is men den lilla slangstumpen kostade ca 150 kr till min 535:a, den lär inte vara mycket dyrare till din. Det som det anmärks på är nog att ventilationen från ventilkåpan inte leder till insuget antar jag. Vilken slang är det som fattas? Länk
Ok, tack för svaret. Då vet jag varför jag fick anmärkningen i alla fall :) Tror inte det är någon utan slangarna på skissen utan antar att den slangen som komer från ventilkåpan inte sitter ordentligt i sin koppling "där nere". Får riva lite i slanghärvan och se vad jag hittar :)

Mvh
Mathias
ho
86
hovang
318is -90
Om inte vevhusventilationen är tät så brukar den dra lite tjyvluft så får man kass avgasvärden. Men läckan kan ju i princip sitta varsomhelst efter luftmängdsmätaren, inkl alla småslangar till div vakuumstyrda mojtar.

Jag bytte nyss lite blandade slangar, hela muffen från luftmätaren gick på runt 400 kr. Sen lite blandade småslangar här&där för ytterligare 200 kr.

Byt alla slangar som ser spruckna / gamla ut, hellre för många än för få, det är dåligt om motorn går magert.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.