|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Okej, haha vicken soppa..;0) ETA:n ligger alltså inne med lågkompskolvar original? |
|
| Blir väl hyffsat låg komp (8.0:1) pga ETA kolvtoppens utformning..ETA kolven ska ju funka ihop med en ETA topp som inte alls har lika förbränningsrum som en 325i. | |
| Nej eta´n har högt komp orginal men blir lågt med 325´ans topp | |
| Precis därför det blir låg komp med 325 ans topp på en ETA motor,för att kolvtoppen inte är anpassad för en 325i | |
|
Mika Häkkinen: exakt Mitt förra inlägg var menat till powerpak |
|
|
point taken. ;0) Så "egentligen" är inte ETA:n nån bra väg att gå när man vill åka 2,7 utan turbo? borde bli betydligt bättre med en 325 motor med ETA /dieselvev och det kitet? hur går det med 2,7 bygget häkkinen? |
|
|
Nyström L: Oki..=) powerpak:Det har varit en himla massa strul,blev av med garaget och en massa annat..Men nu har bygget iaf kommit igång,det blir dieselvev,325 stakar och smidda högkompskolvar från ppf..=) |
|
| nyström,jo plana det had ejag redan tänkt på,men är det bara att göra de ? köpa en 325I topp,plana den o sätta på ? | |
|
Det finns väl eta motorer med olika komp en med 9,0:1 och en med 8,8:1 ENDLESS BRAKES KKR |
|
| det har jag inte en aning om... | |
|
Det finns två olika eta: motorer iaf... Eta och super Eta.. Vet ej komp. på dem! |
|
|
hittade en länk från enn annan tråd... Länk Borde det inte vara enklare att byta kammen och boxen med tillhörande prylar? Lite tveksam till att förbränningsutrymmet har vidare sor betydelse för den lägre effekten i eta-motorn, om man då inte måste vara extrem... Ett lite knepigare alternativ kan ju vara att byta kolvar till 2,5ans, fräsa/svara dessa lite och byta topp. |
|
| FilthPig ,du menar att det borde räcka med en kam plus en databox från en 325i ? | |
|
Etan hade väl färre kamlagringar också? eller var det bara skitsnack? |
|
| enligt bäckis (hittade en gammal tråd) så var det bara skitsnack. | |
|
Ja, databox och lmm. Det hade redan konstaterats att lmm inte var lika...? Jag vet dock inte, funderade bara lite... Men det vore ju en dyr historia att konstruera en topp med stora skillnader när man redan har en som är snarlik för övriga varianter... Det borde ju kanske gå att ta reda på vad orignalkammen i etan har för data och jämföra dessa mot en vanlig. Troligt vore ju att man ändrat kammen för att nå moment på låga varv... Men det kan ju vara idé att kolla upp det så slipper du kanske onödiga utgifter/arbete. |
|
|
eller inte... kollade lite på någon bildelssida från staterna, dom kränger samma kam till etan som den vanliga... borde ju dock gå att hitta mer detaljerad info. |
|
|
Nu ere så att jag eventuellt fått tag i en 320 topp,va händer med effekten om jag sätter på den då ? min älskling: Länk |
|
|
Vad är en ETA motor? Var såldes den och vad var tanken med den? |
|
|
fick för mig att man andvände sig av kolvar och topp från en m20b25 (och kringutrustning) för att få en högkomps 2,7:a är jag helt ute och cycklar ?? mvh /// Rille BMW.... We brake for nobody... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.