|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Japp,hur ligger det till egentligen,har sökt en hel del men folk verkar inte riktigt överens.Grejjen är så här att jag har en ETQA 2,7 liters motor,har hört att om man slänger på en topp från en "vanlig" 325a så ska den hamna på ~200 kusar.Men är det ngt mer än topp man behöver från en 2,5a ? styrbox ? luftmängdsmätare ? ja ni som är insatt i området får jätte gärna skriva allt man bör veta!!! Berätta gärna hur ni gick till väga och vad ni fått för effekt. tack på förhand tobbe | |
| Styrbox med tillbehör lär garanterat krävas för att bilen ska varva mer än 5000rpm som Eta:n gör original. | |
|
Funkar det med original LMM och spridare så kanske du inte behöver byta något mer? En kraftigare bränsletrycksregulator från 535 eller dyligt kanske kan vara en idé? ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
| Okej.....lite mer kött på benen iaf...ngn mer ? | |
| jag kör just nu med 320 lmm ,styrbox , och btr på en 2.7a det går , men inte superbra precis | |
|
btr ? har du topp från en 325a då ? OT: svarade på din LMM tråd |
|
|
ch0bbe: btr = bränsletrycksregulator ,den sitter på spridarbryggan ! Länk |
|
| aha,okej...danke | |
| Ingen som har några mer tips ? | |
| plana toppen annars hamnar du på 8,0:1 i komp.. bra om du ska köra turbo men inte annars | |
| Och jag som trodde jag skulle bli överröst med tips och hjälp =( | |
| tror allt som du vill veta blivit sagt i en annan tråd.. får inte till nån länk just nu, återkommer | |
|
beatnik: gör gärna det...ville du byta luftmängdmätare med mej eller ? du behövde väl en 325 lmm, och hadde en 320 ? isf byter jag gärna då jag behöver en 320.... tobbe |
|
|
ja det skulle ja kunna göra. problemet är att min sitter på bilen och ja behöver bilen varje dag eftersom de e bruksbilen.. |
|
| Okej....men var nångonstans i sverige bor du då ? skulle du kunna ada mej på MSN tobbeb85@hotmail.com eller ICQ 122932874 | |
|
Hmm,en fråga till,vad skulle hända om man fick tag i en 323 topp o slängde på den på ETA motorn ? |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
ch0bbe: Det händer tyvärr inte så värst mycket, jag prövade. /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
| okej..vilken jävla osis då.-.. | |
| ch0bbe: Om du ska använda dig av 325 toppen så måste du plana den? om du inte ska köra turbo? | |
|
Nyström-Om man har 325i-kolvar, 323 stakar och Eta eller dieselveven så behöver blocket planas 2.11 mm, plana toppen tror jag inte skulle hjälpa upp 8,0:1 i nån större utsträckning om man inte planar ett par mm, men då blir det nog ventilkrock? Har för mig att man brukar byta till 325i:s topp samt alla dess komponenter i insprutningssystemet. dvs Lmm, spridare osv. |
|
|
vi pratar om en färdig 2,7 lit motor (ETA) i den behöver du inte byta kolvar eller stakar, den är på 2,7lit redan! den har ju bara 120hk fast om man byter till m20b25 toppen så får du mer effekt fast kompet blir lågt.. Det du menar med 325 kolvar, 323 stakar m.m är ju när man bygger sin egna 2,7:a och då måste man plana blocket! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.