|
|
|
|---|---|
|
Hej alla experter ! Jag behöver era RÅD. Har tidigare haft en 540 -93 och sen bytte jag till en volvo kombi.... Inser att nu att livet är för mycket värt för att sitta varje dag och lida i en Volvo kombi. Dock en schysst kärra om man nu vill ha en sån. Hur som helst, jag har spanat in en 525ix touring -96 som gått ca 16000 mil Och efter provköring visat sig vara helt ok förutom obalands i framvagnen och en och annan lackskada av mindre betydelse. Så nu till det viktiga, -Vad ska jag tänka på ? 1)Finns det några "klassiska" fel att kika extra noga på ? 2)Ekomonin, nån som vet vad en försäkring kan ligga på ? 3)Eran åsikt ... är detta en bra bil generellt ? Mycket tacksam för era svar Mvh Stefan | |
|
Har en 93:a ix touring. Det enda som varit riktigt dåligt är bakluckan. Såg bara lite ytrost vid dräneringshålen när jag köpte den och nu är hela nedre kanten helrutten. Då menar jag HELRUTTEN. Man kan pillra in en bordtennisboll genom rosthålet (utan att knyckla ihop den). 4-hjulsdriften har fungerat perfekt. /FB |
|
|
Två drivaxlar extra fram, kolla drivknutsdamasker så att inte obalansen är dåliga knutar. Bärarmar m bussning fram har heller inte evigt liv.... Splines på mellanaxel mellan transferlåda och framdiff. Dålig mellanaxel = ca 3000 + arbete Dålig transferlåda oxå = 20.000 + arbete Av någon anledning hyser försäkringsbolagen agg till IX, vissa tar mer än för en M5. Har man en gång kört den vintertid vill man inte byta mot något... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.