AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
668

323i vs 328i (E46)

zniper
Funderar på att köpa ny BMW men vet inte ifall jag ska köpa en 323i eller 328i (E46.. coupe eller sedan.. har någon några råd?
Tjena
Har du cashen så köper du väl en 328i,Sedan beror det väl på vilka behov du har, Coupen är ju skitsnygg.
Svårt för någon annan att säga va du ska ha.
zniper
Det är iof. sant tänkt lite på motorn ifall det är värt att lägga mera pengar på en 328, hur mycket mera prestanda får man? coupen är snygg, men lite opraktiskt med två dörrar
Hej igen
Läs lite i modellguiden kanske du får fram lite fakta.
Jag har ej några personliga erfarenheter att komma med.
mvh
Soton
328:an känns väldigt tam jämfört med gamla motorn i 328 E36... Har du aldrig kört en sån så har du inget att jämföra med och kan då icke bli besviken..:o)

7 st fabriksnya BMW på 10 år! Nr 8 kommer i februari!
zniper
har läst att 323´n känns piggare än 328´n är det så?
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Ja, den känns möjligen lite sportigare eftersom den gillar att varvas mer, å andra sidan sämre bottendrag. Jag håller med om att 328 E 46 känns lite tam men personligen tycker jag att den är roligare än 323. Köp en 328, de ligger hyfsat i pris efter att 330 introducerades. Coupen är inte lika praktisk som limousinen, men fasen så mkt snyggare.
zniper
Tack. då är det bara att börja leta en 328ci nu då.
Visa användare
879
mageng
528iA -99
323 piggare än 328? Pfft!!
Däremot är skillnaden större när man varvar. 323 är rätt tam i botten jmf med 328.
E46 känns nog tamare pga att bilen döljer prestandan. Förvisso är E46 lite tyngre men den gick nästan jämnt med min 535.

Kartoffeln und sauerkraut - Jawohl!
Lindahl
Jag har själv en 323ci och jag tycker den känns lite rappare än en 328ci. 328ci är ju snabbare, men 323ci har ju kortare slagländ vilket gör att den enligt mig får en "roligare" momentkurva, det finns en spets på toppen. 328ci har flackare momentkurva känns det som. OBS! dessa erfarenheter är högst personliga.....

MVH Christian
**
15
***POWER***
323CI -00B
Har en 323 CI och jag upplever också att det känns som att den är piggare, men kollar man fakta så är det ju 328:an som går hårdare! Men när jag gjorde mitt nypilsköp så skulle BMW ha 40.000KR!!!! Mer för 328:an, hutlöst, jag får ju 197Hk i min för ca 9.000:- (omprogrammering av databoxen med möjlighet att lägga tebax orginalprogrammet när som helst, direct air filter och avgassystem) Mitt tips är köp en 323:a, du kommer inte bli missnöjd, ettrig liten jävlel ska jag säga, med extremt bra väghållning!!!!!!

***BMW POWER***
Jo
6
JohnD
328i C -98
Köp en 328i coupé om du vill ha en otroligt snygg bil som har erfekt effekt och ger mest nöje. Men välj sedan om du vill ha en bil som går att använda om man har vänner eller familj, men då blir det inte lika snyggt, men samma njuting

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.