AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.499

Simons sportavgassystem

Philly
Hej! imorgon får jag mitt simons sportavgassystem.
Någon som har erfarenhet av det?`
sedan kommer det på ett dubbelkonat linetech filter.

detta ska sitta på min 316 som är orginal i systemet nu, kommer det bli ett bra ljud? eller? /Filip/

tacksam för svar!

BMW 4 life
pe
554
perf
320xd e91 -09
Förvänta dig inga under......
jomen lite goare kommer det väl att låta mvh johan
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Rostar inte Simons isönder på typ 2 år? ;)

----
Min Bimmer: Länk
Philly
jag ska sätta på det nästa vecka, vi får väl se hur det låter på min bil...återkommer kanske med en film också för dem som vill :D

BMW 4 life
He
38
Henkhe
535i -90
Kommer det nån film? eller ljudfil?
Också sugen på simons sportsystem då det är billigast..
Blev det gött ljud?

///Henkhe
Ke
34
Kewk
535i -88
jag har simons på min,låter mest vid 2-3 tusen varv skulle jag vilja påstå,har 3 tums på min.tycker det låter lagomt,inte för mycket och inte för lite:)
No
358
Noel
E65 BMW 745 -02
E39 BMW 530dAT individual -99
vad kostade simons till 535 kewk?
Ke
34
Kewk
535i -88
700 spänn fick jag ge för dämparen på mekonomen.
byggt eget med raka rör,sammanlagt så gick allt på ca 1500:-.vet inte om det finns kompletta simons system till 535,utan bara universal.Är nöjd med ljudet iaf.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Om man inte vill ha ett simons kan ja klart rekomendera ett ferrita,visst är de lite dyrare men de är ju rostfritt också.
När ja montera de blev ja lite småbesviken på ljudet då de lät mindre än ja trott men fick höra att de kan ta ett antal mil innan de låter som de ska....och visst,efter typ 150 mil så va ljudet helt annorlunda...så gött ljud nu!! :-)

Eller om man har lust att lägga ut nån 1000 lapp till så är ett eisenmann inte helt fel heller...
Ke
34
Kewk
535i -88
Näe precis:).men för en fattig student så duger simons gott å väl;P.jo rostfritt skulle ju inte vara helt fel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.